Malé rýpnutí zahořklého bývalého eliťáka
A taky by nebylo od věci už konečně někoho disknout za ježdění mimo cesty a nenošení kola tam, kde ostatní nosí. Ostatním se totiž těžko hledá motivace k nesení kola, když před nima někdo vesele jede. Zatím to ale vždycky skončilo u tučně vytištěného varování v roypisech.
Ale to je stejně jenom takové bububu – přece by mě nedisknuli.
Zdroj: Hajousek
Ostrý start
Taky bych se přidal k té diskvalifikaci. Poctivě nosím a kdybych někoho viděl, tak ho prásknu. A propos, jak je to s jízdou po cestě, která sice je v reálu, ale není na mapě???
Re: Ostrý start
Az jednou potka podobneho debila na biku misto mne hajny, bude se priste nechapave divat mistni poradatel. A marne se bude pri zadosti o schvaleni zavodu dusovat, ze my jsme prece ti slusni, kteri jezdi v lese jenom po cestach...
Obetavym poradatelum zdar!
Re: Re: Ostrý start
Re: Re: Ostrý start
9. Dodržování pravidel
Při závodě je třeba dbát dodržování pravidel. Znění pravidel, nový mapový klíč a jiné dokumenty si lze vyžádat na sekretariátu svazu, případně vyhledat na www.MTBO.cz (http://www.mtbo.cz/showpage.php?name=pravidla).
...a hlavně:
Komise ukládá pořadatelům zajistit v prostoru závodu na kritických místech kontrolu jízdy mimo komunikace. Zároveň nabádá ke kvalitní a uvážlivé stavbě tratí, která tento nešvar omezí.
Re: Re: Re: Ostrý start
Re: Re: Re: Re: Ostrý start
H.
P.S. Jen tak do plena, jak se stavite k vedeni kola? Prece jen je rozdil, kdyz clovek jede na kole nebo se skrabe do kopce a o kolo se jen opira, jelikoz ho uz nemuze ani unest.
Mapové starty
Selským rozumem si říkám, že mapový start je asi proto, aby ostatní nemohli koukat, kudy to člověk mastí na první kontrolu. Ale nebylo by v takovém případě lepší, dát tam SI jednotku (nebo dvě) a kontrolovat tak projetí? Pochybuju totiž o tom, že by sedící pořadatel znal všechny a mohl tak kontrolovat jejich projetí.
ještě pár takových závodů jako v sobotu a nebudeš "bývalý"...
Já jsem v sobotu v BA startoval z elity první v čase 20. Hned po kouknutí do mapy jsem zjistil, že něco nehraje (to náměstí bylo celkem jasný). Křičel jsem na pořadatele, co mám jako dělat, jet rovně bylo dost lákavé a hlavně mi to přišlo úplně stupidní dávat si kolečko kolem vesnice. Nikdo neodpověděl a evidentně nechápali o co mi jde. Tak jsem namapoval na mapový start a cestou potkal Puca, jak staví fáborky...
Dost mě to vytočilo a v cíli si to s ním vyříkal. Prý to bylo tak, že start měl být původně tam, kde byl nakreslen v mapě, ale staviči startu ho postavili o ulici výš. No, nevím. Každopádně jsem Pucovi vyhrožoval protestem. Pak jsem ale vychlad, protože jinak to byl pěkný závod.
Můj závěr je, že těžko někoho diskat, když na začátku tam ani nebyly fáborky. Naopak na to pár borců doplatilo, protože vyjeli jako by byli na mapovém startu, a pak odbočili doleva...
Na Hamru nebyl sobotní start úplně ideální. I když z pohledu stavitele chápu, že chtěl Eda dostat start více doprostřed mapy. Trať HE byla postavená tak, že bylo stejně ideální jet přes mapový start. Pokud to tak u nějaké kategorie nebylo (jako že asi ne), je to chyba.
Pro příště by se měli pořadatelé na tento problém více zaměřit a snažit se stavět tratě tak, aby závodník přes mapový start musel jet, tedy aby to nebylo výhodné to někde fikat. Ideálně ať je na ostrém startu. Cesta SI jednotky je, podle mě, blbost. To by z toho potom byla taková společná kontrola.
Zodpovědnost je především na staviteli a na ostatních pořadetelích (zejména na hlavním rozhodčím).
Smíšek
Re:
Startovní čísla
Problém vhodne umiestniť štart v podstate by nemal byť problémom, ale sám som sa na vlastnej koži presvedčil, že to problém býva. A niekedy obrovský. Po skúsenostiach v Bratislave, odporúčam do budúcnosti všetkým staviteľom vyvarovať sa takých fatálnych nedostatkov súvisiacich s umiestnením štartu. Mňa ako staviteľa ani len nenapadlo, aký zmätok môže spôsobiť neskorý príchod štartérov na miesto štartu a podcenenie prípravy materiálu potrebného k bezproblémovému zabezpečeniu zreteľného a viditeľného značenia k mapovému štartu. Preto, kašlite na to, že bude vidno, kam jednotliví pretekári odchádzajú a je že to vidieť, radšej voľte miesto mapového štartu ako zhodné s miestom ostrého štartu! A tak, aby ideálny postup na 1. KS neviedol cez priestor štartu. Takto sa predíde tomu, že pretekári sa ani len na mapový štart neunúvajú, hoci podľa pravidiel sa to musí. Že pretekárov vymrdancov je stále dosť, to svedčí o čudnej morálke športovcov, úcte k súperom, k pravidlám a vlastnému svedomiu...
Cesta na štart bola naozaj málo zreteľne viditeľná. Mnohí si mysleli, že žlté stužky na začiatku cesty na štart sú stužky pre cyklistov. Aj ja som si to myslel... Z pokynov a mapy so zákresom cesty na štart som však vedel, na čo mám dávať pozor.
Z pokynov:
Sobota (krátka trať)
Štart 00: 14,00 hod.
- vzdialenosť na štart cca 5,0 km 40 m prevýšenie, po asfaltovej ceste do dediny Marianka. Značené šípkami ŠTART.
Ale musím uznať, že zvolený spôsob nebol najšťastnejší a ako staviteľa tratí ma mrzí, že sa tieto nedostatky vyskytli.
Na jazdenie po cestách, ktoré nie sú v mape, mám takýto názor: Ak je v teréne vytvorená zreteľná komunikácia, považujem ju za cestu. Opačný prípad – má byť cesta, no nie je – automaticky zosadám z bicykla, asi som cestu minul a nesiem.
Príjemné orientátorské zážitky.
Puco
Re:
Re: Re:
Přesun do diskuse