Když to nejde, tak to nejde...
Centrum a cílový dojezd byly umístěny v areálu ploché dráhy (Taky jsem si zkoušel projet zatáčku s jednou nohou na zemi jako plochodrážník, ale na bajku to není ono), na dráhu se vjíždělo můstkem přes mantinel (Pěkně házel na vidli, takže o zábavu nebyla nouze - sanitka naštěstí hned vedle) a strašně lilo. Motivován pohledem na pestrobarevné "reproše" všech možných zemí světa jsem cítil formu a i když hnusně lilo, do lesa jsem se celkem těšil a kladl si vysoké cíle.
den první - klasická trať
Ještě před startem jsem zjistil, že mám na šlapce z jedný strany stržený závit, náhradní šlapky jsem zanechal doma s tím, že je stejně nemůžu potřebovat, takže můžu pravačku našlapovat jen z druhý strany a to zásadně z té spodní, protože když jsem vyndal čelisti, tak se mi točila pořád tou nefunkční nahoru. Už na start jsem přijel zmoklej jak čuně, ale říkal jsem si, že dneska najedu nějaký fajnový body.
- prostor závodu vskutku velký, pěkný les, mapa VALCHA MTBO 1:15 000 (na to, že byla pro svěťák, bych očekával trošku špičkovější klasifikaci cest), mapový start v tunýlku pod železnicí
- moje první zaváhání ve změti cestiček hned za mapovým startem
- dobře postavená trať s řadou možností volby postupů, vesměs rovina, spousta kořenů (takže jsem byl vyklepanej jak flaksa na stejk)
Lilo a všude bylo bahno, takže závodníci i jejich stroje už po pár kontrolách nabývali jednolité hnědi bez ohledu na týmové barvy.
Na 14. kontrole jsem trošku vypadl z koncentrace pro špičkový výkon nezbytné a 3x objel stejný lesík, než se mi podařilo zjistit, že ta kontrola bude teda asi někde jinde. Spolu s úpadkem morálky přišel i úpadek technického stavu vozidla. Odvařil jsem pravou šlapku i z druhé strany, a tak jsem druhou polovinu trati absolvoval jen s jednou šlapkou. Nenašlápnutelnej nášlap je věc mrzutá, noha mi pořád sjížděla a já tak po zbytek trati především ve sjezdech ohrožoval své možné budoucí rodinné štěstí.
Poté jsme absolvovali jízdu po hotovém, leč zatím neotevřeném, úseku dálničního obchvatu Plzně a několik mimoúrovňových křižovatek, přičemž jsem se shodou okolností (jak na potvoru) vždy vyskytoval na jiné úrovni něž bylo pro můj postup žádoucí (Jak jsem se doslechl v cíli, někteří jedinci prodělali i jízdu po otevřeném dálničním úseku žlábkem v krajnici - nedokázali dlouhodobě držet pro dálnici předepsanou padesátku).
Na osmnáctce překládám mapu a podařilo se mi urvat cvok na mapníku (osobní úpravy před závodem), pročež mi do něj po zbytek trati lítalo bahno, pršelo a každou chvíli jsem se někam vracel pro mapu, které se již zřejmě v závodě se mnou příliš pokračovat nechtělo. Nánosy bahna taky udělaly svoje, čímž se mi postupně omezovala možnost řazení převodů.
Na devatenáctku volím optimální postup vojenským prostorem (s hangáry pro stíhačky - kdyby tedy republika nějaké vlastnila) a asi po kilometru zjišťuji, že se mi přes to bahno podařilo v mapě přehlédnout 2,5 metru vysoký plot a zeď s ostnáčem. Nebyl jsem sám a kolega biker se mě pokoušel u zdi ukecat, že jdeme přes. Nejdřív mi to přišlo jako dost ulítlej hovězí nápad a otočil jsem to, ale pak mi došlo, že jsem v nejzazším bodě a plot je všude okolo. Takže jsme absolvovali společnými silami zdolávání zdi i s kolama. Když jsem si málem natrh' camela o ten ostnáč a viděl jak naše kola visej' 3 metry nad zemí za sedlovky na větvi, abychom zas mohli slézt, musel jsem si připustit, že ta volba postupu zase až tak úplně optimální nebyla.
Když moje morálka spolu s přesvědčením o kvalitě mého výkonu začaly povážlivě klesat, našel jsem v trávě u další kontroly válet urvanej mapník, což mi trochu pomohlo - nebyl jsem v tom sám.
Závěr trati přinesl osvěžení v podobě městské vložky, kličkování mezi garážemi, sjezdík do areálu ploché dráhy a jumpík přes mantinel na dojezdu (S tou nenašlápnutelnou tretrou a kolem ve vzduchu jsem se musel překonávat.) a konečně cíl. Když jsem se konečně dokodrcal celej zprasenej, demoralizovanej, zničenej a mokrej do cíle, přestalo lejt a vysvitlo sluníčko - mrcha. Prostě když to nejde, tak to nejde.
den druhý - zkrácená trať
Start opět až odpoledne po svěťáku. Celkem příjemně, protože jsme aspoň mohli protáhnout oslavu přežití do pozdních nočních hodin. Bikerské párty na ploché dráze jsem se nezúčastnil a na banket pro svěťák mě nikdo nepozval, tak nemůžu referovat, jaký bylo menu.
- tentýž prostor i mapa, tentokrát naštěstí sucho a pěkně
- Super freestyleový šlapky, který jediný se mi podařilo sehnat, jsem naštěstí nevyužil a rozchodil tu svoji alespoň z jedný strany.
- opět pěkně postavená trať (Akorát jsem se nějak nedokázal motivovat a jen se tak plácal po lese. Na devítce se to trochu zlepšilo, protože mě dojel Pekyč, tak jsem do toho začal bušit, abych mu zas ujel.)
- zase hustá síť relativně rychlých cest (až na ty kořeny všude) a bohatá možnost volby
- zpestření průjezdem nějakého tankodromu nebo co to bylo, kde jsem se lehce zamotal a romantickým brodem přes skládku
- zase lehce městský závěr a super triky při přeletu mantinelu na plochodrážní stadion
Oba dva dny jsem absolvoval průjezd říčkou (první den jsem si v ní i neplánovaně vystoupil). Až cestou domů jsem zjistil, že ostatní to chodili po plynovodu hned vedle.
Závody byly perfektní, defekty jsem si snad pro letošek vybral a už se těším do Zlína.
Výsledky:
Klasická trať
DE
- Anna Podrábská VSK Slavia TU LBC 112.30 +
- Silvie Košková USK Praha 115.18 + 2.48
- Jarča Folprechtová TJ Turnov 120.10 + 7.40
HE
- Jan Svoboda SK SNS Smržovka 119.15 +
- Miroslav Seidl VŠTJ Ekonom Praha 120.05 + 0.50
- Milan Šrůta OK Jiskra Nový Bor 120.20 + 1.05
Krátká trať
DE
- Jarča Folprechtová TJ Turnov 60.38 +
- Silvie Košková USK Praha 61.33 + 0.55
- Kateřina Ryšavá ZUP Praha 64.17 + 3.39
HE
- Milan Šrůta OK Jiskra Nový Bor 62.53 +
- Jiří Procházka TJ Tesla Brno 63.07 + 0.14
- Milan Jirásek USK Praha 63.41 + 0.48
brod
jojo
Plzen
Poznamku bych mel k organizaci. Dost casto se mi zdalo ze akce CP je k bezpochyby dulezitejsi akci SP jenom narychlo dolepena. Asi nejvic to bylo videt na ubytovani v telarne, do ktere se dalo dostat az kolem 20-te hodiny a uz po 7-me rano nas zase vyhozovali, coz mi vzhledem k tom ze start byl v 13:00 a ze jsme tedy pak cely dopoledne cuceli ve startovnim prostoru, pripadlo hodne uhozeny ( nehlede na to, ze se stejne muselo prejizdet a ze tedy asi nebyl problem sehnat vhodnejsi objekt ).
Klasifikace - ach jo
Nerad kritizuji, ale tady jsem si svou poznámku neodpustil. Přece jen to byl hlavně svěťák a pak až ČP :-(
Plzen
Nekolikrat jsem ale videl pruseky, ktere nebyly, asi zamerne, v mape. Byly to takove ty absolutne nejetelne, zarostle travou. To ovsem clovek zlisti, az kdyz prudce zabrzdi - ze by uz moje odbocka? - cumi dlouho do mapy a v lepsim pripade jede dal podle odhadu vzdalenosti, v horsim se vyda po nem. Je to spis otazka klice - primlouval bych se za uz nekolikrat pouzitou znacku zelene cary pro zakazane nebo nejetelne pruseky.
Stavitele bych taky pochvalil, myslim, ze bylo ocem premyslet, a ze je CP vedle SP trochu stranou, to se asi nemuzem zas tak divit - navrhuju trenovat jak Pari a pristi rok jezdit repre. Budicek v sedm byl podle me zazitkem z Ondrovych (Vodrazkovych) diplomatickych schopnosti.
Jenom me nasralo, ze nedeli jsem po spouste chyb na zacatku dojel jenom kvuli tehle vete z pokynu:
"vyhlášení výsledků:
Celkově za oba dny, a to prostým součtem časů budou vždy vyhlášeni první 3 v každé kategorii. Pro všechny kategorie v neděli ihned po skončení závodu v pravdě hodnotnými cenami "
Cekal jsem flasku ferneta, kterou bych dal sve mila, ktera fernet rada. Ja ho nemuzu ani citit.
vod háši
Není jednoduché hodnotit sám sebe, (ale) priorita č.1 bylo udělat závody na světový úrovni, který budou atraktivní pro všechny včetně ČP.
Nevyhýbám se komentářům a dovolím si poznamenat, pár věcí:
rozpis je předběžný a pokyny určující - toliko k vyhlášení
banket nebyl uzavřen a na pamela show byl zván každý
kdo někdy dělal mapu sám ví jak je těžké citlivě zvážit sjízdnost za každého počasí, ale chybkám se člověk nevyhne
Přidám pár vzkazů ze zahraničí:
Compliments for the organization: it's was perfect. (Michele Mogno - Italy)
Excellent event - one of the best all round since Hungary. Well done to all! (Colin Palmer MTB-O Commission)
Just to say thank you very much from the Irish team for a great weekend of MTBO racing. Good terrain, good maps, good courses, good beer and Pamela's stage show ..... what more can I say. (Iain Rochford - IOF Event Adviser for Friuli MTBO World Cup)
... a potrénujte trochu na tý cestičce ku sběrce jste všichni vypadali jako šneci, MS v Austrálii volá :-))
Klasifikace cest v Plzni
Pavel Wohanka
rarity
Ty bifenyly jsem absolvoval při odjezdu domů. Jeden pán co měl vyhrábnutý mozek, se rozhodl, ano byl to pán s knírem, kterému nikdo z nás nevěří, že zlikviduje odpadky, tak ten pán měl ekologickou a začal pracovat, všechny použité kelímky zapálil, trošku použil i zaklínadla, asi okena a hořelo to.
Trasy, tratě byly vynikající, bez závad
Ahoj dězběz jasom mala pitbulterier