Pozměňovací návrhy klíče MTBO
Návrh změn
Dokument je bohužel jen v angličtině a je ve formátu PDF (57kB):
Proposal of changes in specification for MBO maps
Aleš Hejna:
Ahoj, myslim si, ze dokument, ktery vznikl na konci cervence 2003, je celkem trefny k nedostatkum stavajiciho MTBO klice.
Sam bych k pozmenovacim navrhum jeste pridal:
- brehovou caru kreslit 100% modrou, velkou vodni plochu 50% modrou, malou vodni plochu 100% modrou
- zesilit caru lemujici siroke silnice aspon na 0,25 mm (dosud 0,18) - zatim je ve velkem nepomeru s ostatnimi jetelnymi cestami, ktere maji minimalne sirku 0,3 mm, tloustku 0,25 jsem pouzil na mapach pro SP v Plzni
- rozlisit hure jetelnou plochu (napr. hrube udusana hlina) a paradne jetelnou plochu (napr. asfaltove parkoviste), treba 75% hneda a 35% hneda// ci definovat primo tri stupne jetelnosti, jak je tomu u cest
Změny v mapách OB obecně
No, že by byly změny v MTBO klíči prezentovány Alešem na konferenci v Rapperswillu jsem si nevšiml, ačkoliv jsme seděli ve stejné lavici. Možná jsem zrovna spal, nebo to prezentoval někde na chodbě kde jsem nebyl:)
Ale chtěl bych hovořit o jiné věci. Nelíbí se mi, že se změny plánují zvlášť pro parky, zvlášť pro lyže, zvlášť pro kola, do lesních map snad ani nikdo kecat nechce, ne že by nebylo co zlepšovat, ale v široké uživatelské obci OB map kde hlavní roli hrají zvyky a konvence by změny šlo asi prosadit velmi těžko.
Já bych chtěl ve vzdáleném časovém horizontu prosadit stejný základ a stejné výchozí pojetí pro VŠECHNY O-mapy (barvy pro jednotlivé skupiny objektů, znázornění překonatelnosti a nepřekonatelnosti, kvalita komunikací), což dnes zdaleka neplatí. Multiorienťák, nebo naopak nováček, se musí vyznat ve čtyřech různých (byť mírně podobných)stylech map, a to zcela zbytečně.
Specielně nechápu rozdílnost map LOB a MTBO, všichni vlastně používají jen cesty různé kvality a rychlosti a ostatní věci v mapě jsou jen doplňující udaje. Nebo ne? Styl obou disciplin se mi zdá naprosto shodný.
V Rapperswillu se "bojovalo" hlavně proti přijetí návrhu parkového klíče, který sice v zásadě nebyl úplně špatný, ale byl postaven na úplně odlišném základě než normální O-mapy. Já pak jako mapař zůstávám bezradný třeba u map 1:7500 - je to ještě lesní mapa, nebo už parková? Jaký klíč použít? Postoj ČSOB k této otázce je na stránkách mapové rady ČSOB. Uvítal bych, kdyby i návrhy změn v MTB či LOB mapách se diskutovaly obecně v mapové radě ze širokého hlediska.
Tohle by ještě mohla být dlouhá a vcelku komplikovaná diskuze, zasahující nejen do oblasti MTBO a parků, takže teď skončím a pokud někoho zajímají detaily, může mi napsat na uvedený e-mail (v záhlaví) nebo zavolat (602311292).
Uspavanka