Diskvalifikace na REMERX cupu
Kdybych měl letošní Remerx cup charakterizovat jedním slovem asi by se hodilo slovo přelomový. Poprvé (i když já toho zase tolik nepamatuju) totiž pořadatelé přešli od slov k činům a porušování pravidel MTBO trestali skutečně nekompromisní diskvalifikací. Aby toho přelamování nebylo málo, tak v nedělním závodě se testoval nový mapový klíč. O klíči bude určitě ještě řeč, takže tenhle článek je spíše o tom prvním.
Rekreační středisko v Protivanově poskytlo na dva dny azyl českému bikerskému poháru. Jako centrum závodu to bylo v podstatě ideální místo, ani se nedivím, že si ho pořadatelé vybrali. Všechno pěkně pohromadě, nikdo se nikam nemusel přesunovat, ubytování relativně slušné, piva dost, kofoly taky. Také terén byl pro MTBO jako stvořený. Bohužel byl les v některých částech silně poznamenán těžbou a tak si mohli bikeři v praxi ověřit, co udělá jeden traktor s mokrou cestou. Mám takovou teorii, že lesáci zahájí těžbu vždy tak týden před povolenými závody, aby se tam bikerům nelíbilo a nechtěli přijet za pár let zase. Tím si na nás ale nepřijdou, protože už jsme si na to zvykli.
Kdyby pořadatelé zůstali u tradičního strašení v rozpise, psal bych asi zase jako obvykle o tom, kdo vyhrál, jaké to bylo v lese, na svém vebu pak i o tom kde jsem zabloudil atd. Velký počet diskvalifikací za porušování pravidel ale přihrál daleko zajímavější téma a předpokládám že tento článek bude jen takovým zahájení diskuse. Asi je o čem.
Pokud není pořadatelem určeno jinak, je při MTBO povolena pouze jízda po cestách a chodnících vyznačených v mapě. Mimo ně musí závodník kolo nést alespoň 20 cm nad zemí.
Tolik pravidla MTBO bod 11.6. Všichni víme, že ježdení po lese je nešvar který může MTBO zlomit vaz při jednání s ochranáři, majiteli lesa a dalšími co mají co mluvit do povolování závodů. Proto je podle mého názoru jen dobře, že konečně někdo našel tu odvahu a pokusil se pravidla prosadit. Jak se dalo čekat, závodníci z toho nebyli zrovna nadšení, zejména ti které tato diskvalifikace postihla. Na povrch totiž vyplavalo několik problémů které bych se tu pokusil vypsat spolu se svým pohledem na ně.
- Mapa musí 100% sedět. Těžko donutit závodníka, aby slezl a běžel s kolem na rameni po plné cestě. Takových cest chybělo v mapě hned několik, polňačka na 107 v sobotu, nebo krátký kousek na postupu 105 - 106 taky v sobotu. Pořadatelé ale pokud vím nikoho nediskli právě za takový jasný úsek. Na druhou stranu, pokud projede 10 závodníků loukou, tak ten jedenáctý už tam má vyjetou celkem pěknou čárkovanou. Jak má poznat, že ten první to fiknul loukou? Jasně, podle pravidle má slézt, ale ruku na srdce, kdo z nás to udělá? Případné opravy v mapě by pak kromě vstupu do koridoru měly viset také v místě kde se dostává mapa a pořadatel by měl dát k dispozici fixu aby bylo možné si opravu zakreslit. Ještě lepší by bylo kdyby pořadatelé provedli případné opravy map sami, ale chápu že ne vždy je to technicky zvládnutelné.
- Kolo se musí nést 20cm nad povrchem terénu. To se lehko napíše, ale zejména holky kolo neunesou a tak ho tlačí. Což byl jeden z nejčastějších důvodů disku pokud vím. Je to sice smutné, ale když kolo neunesou, tak na něm mají podle mě jezdit a ne s ním lozit mimo cesty. Na druhou stranu (a to platí nejen o tomhle bodě) stavba by měla vždy být taková aby běhání nebylo výhodnější. To se ale zejména při scorelaufu asi nedá udělat.
- Řada lidí si také stěžovala, že nemohou podat protest protože po skončení závodu odjeli například na večeři nebo domů. Tady bych rád upozornil, že podle pravidel, je možné proti oficiálním výsledkům protestovat písemně 14 dnů od distribuce výsledkových listin.
- Přesný výklad pravidel eliminuje pivní teorii, že disk by měl být každý kdo jel ze sběrky do cíle na kole, protože tam nebyla cesta. Neboť to byl právě ten bod, kdy pořadatel určil poviným postupem jinak.
Byla by ale škoda na tyhle závody vzpomínat jen kvůli diskvalifikacím. Myslím, že pořadatelé odvedli kus pořádné práce a že to bylo vidět. Zázemí bylo skvělé, bufet klapal na jedničku, tratě byly také velmi dobré, vyplatilo se popřemýšlet kudy jet. Tam kde nebyl les poškozen těžbou seděla velmi přesně i mapa, navíc velmi kvalitně vytištěná a čitelná (to my sleponi oceňíme). Také počasí vyšlo dokonale, sluníčko se na nás smálo jedna báseň. Prostě byly to moc pěkné závody ale mám pocit, že spousta lidí si toho kvůli těm diskvalifikacím všimla až doma.
Můj názor je, že pořadatelé udělali krok kupředu. Můžeme zde polemizovat o jeho technickém provedení - elegance baletky tomu jistě chyběla, ale slon v porcelánu to taky nebyl, ale myslím že o tom že to byl krok správným směrem není sporu. Na přivírání očí nad porušováním pravidel totiž můžeme dojet všichni. Co si o tom myslíte vy?
!
Sobota-silnice
No a taky by me zajimalo kdo vyhral tu tajnou soutez o nejvetsiho smradocha, kdyz uz nas poradatele vsechny povinne protahli v nedeli tou hromadou sr...k.
P.
Re: Sobota-silnice
V nedeli byla silnice zakazana a v mape to bylo jasne vyznaceno dle mapoveho klice.
Re: Re: Sobota-silnice
Re: Sobota-silnice
No, potom se vrátili stavěči a žalovali na lesáky. Vzal jsem jednu čistou mapu, dokreslil tam ty cesty a poslal ji na start. Takže tak to bylo.
Podle mého, jistě správného, názoru nikdo není povinen sledovat nějakou blbou mapu na startu a už vůbec ne, která že to byla zakázaná cesta. Takže vždycky platí to, co máš na své mapě a nikdo Tě nemůže disknout. A taky jsme už eliminovali dost lidí z jiných důvodů, tudíž šikana nebyla nutná. Fakt promiň.
Myslím, že nejvíc smrděl Pinďa, říkal že si bere hrubý vzorek. Byla to nějaká dobře vyzrálá siláž, ne sračky.
You are right ofcourse... But... http://mac-os-home-hobby-management.webeve.com/
You are right ofcourse... But... http://mac-os-home-hobby-management.webeve.com/
Re: Sobota-silnice
Jinak soutěž o smraďocha jsem vyhrál určitě Já, kolo mi v garáži smrdělo ještě dnes odpoledne, neboť jsem ho po závodě neomyl, učinil jsem tak až dnes večer.
Re:Remerx + klíč
If not, what were all the witch trials about? http://mac-os-games-strategy.flyw
If not, what were all the witch trials about? http://mac-os-games-strategy.flyw
Tlaceni kola lesem
Krom toho bych rad vyvratil teorii, ze poradatele umyslne nachystali nejakou past. neni tomu tak a vetsina techto diskvalifikaci vyplynul ze situace: Poslali jsme cloveka na sberku, aby hlasil prijizdejici lidi (kvuli nataceni TV). A pripada vam divne, ze poradatele odmitli tolerovat zavodniky, kteri naprosto suverenne prijeli ke kontrole z lesa navzdory pritomnosti "divaku"? Neni to nahodou tak, ze kdo klidne jede lesem na sberku, kde je teoreticky nejvyssi pravdepodobnost pritomnosti divaku, nebude se dlouho rozmyslet v hlubokem lese daleko od centra zaodu?
Re: Tlaceni kola lesem
Re: Re: Tlaceni kola lesem
Were there ever real witches? http://mac-os-x-graphics-video.flywebs.com/quickt
Were there ever real witches? http://mac-os-x-graphics-video.flywebs.com/quickt
Jsem jeden z pořadatelů
Měl jsem v sobotu večer pocit, že moje záda provrtává výsměšný pohled úplně každého závodníka a nebylo to příjemné. Jako první jsem tudíž netrpělivě očekával nějaký rozlobený článek potrefené husy a jsem opravdu mile, milý Jirko, moc mile, překvapen tvým pochvalným příspěvkem. Dovolím si ještě poopravit, že diskvalifikovaní byli povětšinou ryzí "jezdci". Ženy "nosiče" jsme nechali na pokoji, jelikož víme, že jejich kola jsou mnohdy těžší než samotné závodnice a navíc kontrolovat dvacet centimetrů opravdu nedokážeme. A to jsme ještě slevili na patnáct abychom limitní mezeru přiblížili ceně našeho piva.
Budu tedy velmi rád, pokud náš krok, v prvopočátku dílo náhody - focení na dojezdu, přijme čestná veřejnost pozitivně, podvodníci se omluví, nejlépe ve spojení s drobným darem hlavnímu rozhodčímu a na dalším závodě pojednou všichni podle pravidel.
Osobně se domnívám, že na legislativě této problematiky se dá ještě mnohé vylepšit a prosím naše komisaře o skutečně přesné definice všech sporných záležitostí.
To je zatím všechno, těším se na diskusi o mapovém klíči, která mi bude mnohem příjemnější a chystám pro vás mapy s rozborem postupů.
Pekič
Jsem dokonce reditelem...
You are right ofcourse... But... http://mac-os-x-internet-browsers.webeve.com/in
You are right ofcourse... But... http://mac-os-x-internet-browsers.webeve.com/in
Povinny usek x Povinny dojezd
schvalne jsem si precetl po zavode poradne pokyny a bylo tam psano, ze od sberky byl povinny dojezd (ze by disknout ty co to nezvladli :-)).
V pravidlech je psano, ze pokud poradatel neurci jinak, je jizda mimo cesty zakazana. To ze poradatel vyznaci povinny usek, jeste neznamena, ze se tam muze jet. Usek je to povinny, ale poradatel neudelil vyjimku, takze vsichni kolo na ramena.... Nastesti (rekl bych spise nahodou) napsali poradatele povinny DOJEZD a tak nazory nekterych o diskvalifikaci vsech (jak hezky to zni :-)), se nemaji o co oprit.
I tak se mi nelibi pristup hlavniho rozhodciho, ktery se v nedeli rano odmitne bavit o diskvalifikaci (mlada jela na kole koridorem zpet, NE MIMO, a cesta koncila u koridoru), s tim, ze je uz pozde a meli jsme na to pul hodiny po vyveseni vysledku. Mimochodem vysledky, kde byla disk byly az 20:15, coz znamena po officalnim vyhlaseni. Priste si ustelem u vyhlasovaci tabule :-(
Tot vse....
Kazdopadne priznam se, ze patrim k tem nespokojenym, obzvlaste v nedeli se stavbou Acek.
H.
Re: Povinny usek x Povinny dojezd
Uznavam, ze misto, kde byli vsichni (snad krome jednoho) zavodnici videni nebylo zvoleno stastne, ale vysvetleni vyse. Nebylo zvoleno umyslne. A pro nasi polskou kolegyni a vsechny ostatni koumaky - nezkousejte se ymlouvat, ze nenapoeni cesty zakryvaly cervena kolecka od kontrol. Podivejte se na mapu poradne. Fialova je pod cernou barvou. Netradicne, ale umyslne. Krom zamezeni vymluv to mimo jine zlepsuje citelnost cest v okoli kontrol. A ze nekdo po 140min nevidi na mapu, tak to je fakt problem jen a jen toho zavodnika.
organizator ma racje, ale ...
hmm
Stavbe trati by se take dalo lecos vytknout, ale ja sem relativne spokojena (jeste aby ne!!).
Ted to behani s lesem: jako pozorovateli mi prislo ze problem nebyl v diskani samotnem ale ve zpusobu jakym se to provedlo! Pri pohledu na trat (mluvim hlavne o sobote) muselo byt i prumernemu orientakovi jasne ze tam jsou fikacky lesem a tam prave meli stat "komisari" a kontrolovat. To co se provedlo na sberce (i kdyz to dle Aldy nebyl prvotni zamer) bylo absurdni a smesne, cimz rozhodne nechci stat za potrestanymi zavodniky. Proste si myslim ze pokud tam jsou tak jasne a vyrazne fikacky ma to nekdo aspon castecne kontrolovat - nejmene do te doby nez se bude moc vsem zucastnenym plne duverovat. Takze moc nechapu co jsi Jirko vlastne chvalil - tech par metru kde nebylo tak uplne jasne kde vlastne cesta konci? Nebo to neustale jezdeni po silnici kdyz bylo spoustu zajimaveho drncani v lese? Nebo snad Sevcovu jizdu kralu? A kde fikal Jan Tleskac?
Re: hmm
Het begint op een vendetta te lijken, dat geeft niet hoor maar Dr. Phil zou zegg
Het begint op een vendetta te lijken, dat geeft niet hoor maar Dr. Phil zou zegg
tajná súťaž...
You are right ofcourse... But... http://mac-os-x-internet-surfing.webeve.com/ip.
You are right ofcourse... But... http://mac-os-x-internet-surfing.webeve.com/ip.
o všetkom
Voľný výber sa mi páčil, až na chobotinu s 2 povinnými KS na záver. Normálne by to bolo OK, aj úmysel autora som pochopil, ale realita s ostatnými KS prekrývajúcimi varianty postupov na zberku nebola najšťastnejšia...
Klasika – netreba komentovať.
Mapa – klasifikácia niekedy neočakávane iná ako pretekár predpokladal. Dovolím si tvrdiť, že najmä bodkovaná cesta s KS 118 v nedeľu bol skôr les ako cesta... Aspoň na začiatku pretekov, časom ju určite pretekári vyjazdili... Červené budovy a ploty v mape sú blbosť. Sobotňajší variant mapy bol oveľa zrozumiteľnejšie čitateľný!!! Tlač s čiernou navrchu (nad fialovou) je super, považujem to za najlepší krok vpred v čitateľnosti mapy, aj keď na meranom úseku som i tak ideálny postup kvôli spojnici nevidel...
Zmeny – pokiaľ sú iba na štarte, sú naprd. Ja patrím medzi hlúpejších pretekárov a nedokážem si zapamätať, nieto ešte počas súťaženia vybaviť si, kde tie dokreslené cesty vlastne boli. Darmo boli v krúžku!!! Ani kosoštvorec, ani lichobežník, ani elipsa by to nevylepšili. Ale dokreslenie do pretekárskych máp určite áno!
Výsledky – dosť liknavá aktualizácia, naozaj sa mnohí o svojich diskvalifikáciách nemali šancu dozvedieť. Že výsledky boli verím, ale to ešte neznamená, že boli aj zverejnené... Teším sa na medzičasy a verím, že časom dôjde aj na zverejnenie poradia na meranom tajnom úseku.§
Jazda mimo cesty – rozumné a pravdivé sú argumenty pretekárov i usporiadateľov. Zanedbajme fakt, že pretekár musí dodržiavať predpisy a pravidlá, to je bez komentára!!!! Pretekár by mal ale asi už na trati vedieť, hneď po previnení sa, že je za porušenie predpisov diskvalifikovaný. Najideálnejšie by bolo odobrať takémuto pretekárovi preukaz (čip). Mal som na tému fikania cez les debatu s Tomom Sikorom. Pravidlá sú v podstate zhodné. Len výklad je rôzny...
Citujem zo slovenských pravidiel pre OC:
čl. 1.1 Orientačná cyklistika (ďalej len OC) je druh orientačného športu, v ktorom sa pretekár jazdou na horskom alebo inom pravidlami povolenom bicykli (špecializácia bicykla je stanovená v hlave 25.2.) snaží v čo možno najkratšom čase prejsť určeným počtom označených miest v teréne – kontrolnými stanovišťami (skrátene KS), len s pomocou mapy so zakreslenou traťou a buzoly. Pretekár môže jazdiť bicyklom výhradne iba po komunikáciách. Označenie „pretekár“ znamená príslušných jednotlivcov akéhokoľvek pohlavia, hliadku alebo družstvo.
čl. 9.8 Zmeny, ktoré vznikli v teréne po vytlačení máp a ktoré by mohli mať vplyv na regulárnosť pretekov, musia byť do máp dotlačené, resp. dokreslené.
čl. 17.5 Pretekár musí pri absolvovaní trate používať výhradne komunikáciu, nesmie sa pohybovať na bicykli vo voľnom teréne. Ak sa pohybuje voľným terénom v priebehu pretekov, musí niesť bicykel nad zemou (minimálne 10 cm).
Nič viac sa o konkrétnej jazde mimo ciest nepíše. (Článok o zmenách som uviedol tiež, ten je jasný aj bez výkladu.)
Teda o čom je ten výklad: - Jazda mimo ciest je zakázaná, chodiť sa môže – to je jasné. Problém začína v 2 situáciách:
1. Evidentná, mechanizmami urobená cesta, v mape nie je (napr. kartograf pochybil, zabudol,...)
2. Cesta v mape je, ale pretekár má pocit, že predným kolesom defloruje panenskú niekoľkoročnú podkladovú vrstvu lístia, ihličia, konárikov a trávy...
V prvej situácii je trestať pretekára pre jazdu mimo komunikácie viac ako čudné, nerobí sa. Cestu vyjazdenú niekoľkými pretekármi predo mnou však za komunikáciu považovať nemožno... Tu už o porušenie pravidla o jazde mimo cesty ide!
V druhej však argument, že v mape cesta je a v teréne nie, neobstojí. Pretekár je takisto omylný (tak ako každý, či už usporiadateľ alebo aj iný poloboh... – kto ste bez viny, hoďte kameňom...), kľudne sa mu mohlo stať, že jazdí paralelne s existujúcou cestou a nevie o tom! Keďže žiadna cesta pod kolesami nie je, mal by sa správať tak, ako určujú pravidlá pri jazde mimo komunikácie. Čiže v tomto prípade postihovať za jazdu mimo cesty možno.
Bicykel cez les tlačia väčšinou iba zúfalci, lebo už majú všetkého plné zuby. Pokiaľ má ešte pretekár chuť pretekať, rýchlejší spôsob pohybu mimo cesty ako beh s bicyklom na pleci nepoznám. Dokonca často vídam aj dámy, o ktorých hovoríte ako majú málo sily a ťažké bicykle, že sa snažia o zachovanie poctivosti aj na poli športovom.
Česť všetkým, ktorí si ctia pravidlá, hanba tým, ktorí nedokážu niesť za svoje prehrešky zodpovednosť!
Mimo cesty...
Môj pohľad diskvalifikovaného.
"Výsledky Remerx Cupu. Ešte nie sú (je 9.30) i keď obyčajne už v pondelok ráno bývajú. Organizátori ešte asi zvažujú koho by dodatočne diskvalifikovali za jazdu cez les na bicykli po chodníkoch-nechodníkoch (na štarte visela mapa s dodatočne zakreslenými cestami, ktoré ale v pretekárskych mapách neboli zakreslené). No a spomenúť si na to v závere trate (poriadne rýchlej) bolo pre mňa priveľa. Orážam kontrolu a idem cez les na bicykli, ihličie rozbrázdené od kolies, v mape chodník žiadny, asi to bude jeden z tých, čo boli dodatočne zakreslené na vzorovej mape na štarte, myslím si. Asi po kilometri je ďalší úsek cez lúku, v mape žiadna cesta, no na lúke je vyjazdený koridor asi stovkou bicyklov. Á, opäť prípad zo vzorovej mapy na štarte, letí mi hlavou a nezosadám z bicykla, tak ako aj ostatní, čo idú predo mnou. Razím predposlednú kontrolu a letím do cieľa.Tesne pred poslednou kontrolou chodník v mape-nie však v skutočnosti-končí a asi 20 metrov treba niesť bicykel na pleci. Toto všetko treba v prítmí lesa registrovať no a bikeri s už rokmi opotrebovanými očami si to nemusia všimnúť. Aj ja som si tento detail všimol až pri štúdiu mapy v cieli. Doslal som sa teda do cieľa a moja presná a pomerne rýchla jazda bola v mojej veteránskej kategórii najrýchlejšia. Aj som určitý čas visel na výsledkoch na prvej pozícii ale len do okamihu, keď si to všimol jeden horlivý český eliťák ( myslím, že sa volá Jurášek, alebo Jirásek alebo tak nejak) a spomenul si, ako ma v lese stretol na chodníku-nechodníku, ceste-neceste či lúke s chodníkom-nechodníkom. Ľahko si ma zapamätal a so svojim poznatkom sa rýchlo zveril usporiadateľom. Tí ma hneď diskvalifikovali, čo beriem, ale svoj podiel viny na tom majú aj organizátori, ktorí vytlačili mapu dosť šlendriánsky a potom to kompenzovali mapou na štarte. Ináč preteky boli super a zaváhal ten, kto neprišiel. "
Re: Môj pohľad diskvalifikovaného.
Re: Re: Môj pohľad diskvalifikovaného.
What?, don't they know who we are? http://mac-os-x-business-personal.webeve.com
What?, don't they know who we are? http://mac-os-x-business-personal.webeve.com
Re: Môj pohľad diskvalifikovaného.
Het begint op een vendetta te lijken, dat geeft niet hoor maar Dr. Phil zou zegg
Het begint op een vendetta te lijken, dat geeft niet hoor maar Dr. Phil zou zegg
pohled předsedy komise MTBO
Re: pohled předsedy komise MTBO
Re: Re: pohled předsedy komise MTBO
Vsetci sa tesite, ze v nedelu vsetci dodrziavali pravidla a nikto nefikal. Nebolo to vsak hlavne stavbou trati? Ja osobne som nezaznamenal na mojej trati (teda okrem dvoch asi 10m) dlhych usekov potrebu prenasania bicykla, nakolko vsade boli cesty. Ak bola takato stavba aj v ostatnych kategoriach tak naco by ludia fikali? Samozrejme pri scorelaufe je tazke urcit postupy tak, ako to pojdu vsetci zavodnici, napriek tomu mam dojem, ze niekolko kontrol bolo postavenych vyslovene tak, ze najrychlejsou cestou bolo niest bicykel ci fikat (ako kdo chcel).
No ked uz som sa rozpisal tak rovno sa vyjadrim aj k teme cervenych objektov. Myslim si, ze ta cervena bola absolutne nevyrazna a napr. ked som prisiel k posedu, tak som ho ledva nasiel na mape. V tej sobotnej mape boli tieto objekty daleko prehladnejsie. Ci zvolit inu farbu, ci ostat pri ciernej je naozaj asi na dalsiu diskusiu. S cervenou by som to vsak uz nabuduce neskusal.
Celkovo si myslim, ze usporiadatelia odviedli skvelu pracu a dufam, ze elan im ostane aj na dalsi rocnik.
Re: Re: Re: pohled předsedy komise MTBO
Re: Re: Re: Re: pohled předsedy komise MTBO
And now the description is wrong. http://mac-os-utilities-misc.flywebs.com/boxma
And now the description is wrong. http://mac-os-utilities-misc.flywebs.com/boxma
Re: Re: Re: Re: pohled předsedy komise MTBO
Re: Re: Re: Re: Re: pohled předsedy komise MTBO
What?, don't they know who we are? http://mac-os-x-audio-multimedia.flywebs.com
What?, don't they know who we are? http://mac-os-x-audio-multimedia.flywebs.com
This was closely associated with the rebirth of http://mac-os-x-business-word-p
This was closely associated with the rebirth of http://mac-os-x-business-word-p
Re: Re: Re: Re: pohled předsedy komise MTBO
Re: Re: Re: pohled předsedy komise MTBO
What?, don't they know who we are? http://mac-os-x-games-adventure.webeve.com/n
What?, don't they know who we are? http://mac-os-x-games-adventure.webeve.com/n
it tells me i don't have http://mac-os-x-business-tools.webeve.com/phonemanager
Potrefená hus
Přidá-li se slušné počasí, je to fakt zážitek a nikdy mě parta kolem Aldy v tomto směru nezklamala. Tentokrát mě překvapily slabiny v mapě jako chybějící cesty nebo místy nepochopitelná klasifikace, nedokreslené změny, na něž je upozorněno na startu, leč v mapě závodníka chybí. Myslím, že tolik změn si nelze zapamatovat a "akčně" v lese z hlavy vytáhnout. (taky jsem na takové jedné cestě navíc pěkně pohořela...)
Zarazilo mě také arogantní jednání hl. rozhodčího, který striktně odmítal argumenty obhajujíce se pravidly, leč bohužel si někdy protiřečil. Na druhé straně byl určitě pod hrozným tlakem a večer si jistě nepředstavoval tak, že se bude hádat s rozezlenými závodníky. Naštěstí k řešení protestů pořadatel sestavuje jury, kde rozhodčí nemá hlasovací právo a do jednání může vstoupit jen se souhlasem jury. Jury pak ten večer provedla precedentní rozhodnutí, kterým potvrdila nejednoznačnost celé aférky.
Jsem jednoznačně pro dodržování pravidel fair play, ale to co se stalo u sběrky stále považuji za zbytečnou buzeraci. Navíc pořadatel nerozdělil diskv. závodníky na ty, kdo využili nekončící cesty či pěšiny vedoucí až ke koridoru, a ty, kteří si to došupajdili lesem přímo ke kontrole. A názor, že pokud někdo jede lesem, byť tam vidí diváky, tudíž proč by se zdráhal jezdit tam, kde ho nikdo nevidí, považuji v tomhle případě jako zcestný. Ještě teď mám namožené svaly od četného nošení kola, proč bych se pak z vlastního rozmaru nechávala přistihnout na sběrce, kdybych nebyla přesvědčená, že jedu po pěšině?
Celkově je ale na Remerxu potřeba vyzdvihnout opět zázemí, stavbu tratí, kresbu mapy (fialový tisk objektů se mi moc líbil) a zejména propagaci MTBO v médiích! Tam udělali pořadatelé fakt kus práce...
to samé však nemůžu říci ohledně Aldova názoru na tisk tratí, samozřemě fialová pod černou je velkej krok kupředu, osobně nechápu proč tak pořadatelé nečiní již dávno (týká se třeba i LOB), ale nemůžu docela souhlasit s Aldovým výrokem "kdo tam ty cesty nevidí, tak je asi slepej".
Pokud se fialová čára přesně kryje s cestou, tak se čitelnost snižuje (nebo je snad polovina bikerů asi slepá?). Ono se to pěkně kouká v cíli na sluníčku pěkně v klidu, ale vlese za jízdy se to někde opravdu luštilo mnohem obtížnějc, osobně jsem musel několikrát zastavit, abych se mohl pořádně kouknout na mapu. Například na již zmiňovaném měřeném postupu kryla spojovací čára téměř dokonale cestu, které jsem si všiml také až v cíli, nebo okolo kontrol 5, 6 a 15 (HE) kde byla velmi hustá síť cest a velmi mnoho fialových čar byla situace také více než nepřehledná, podobně jako kontroly 3 a 16-17, které byly navíc v hustníku...
Toto není nějaká kritika způsobu tisku tratí, který byl rozhodně nadprůměrný, ale ještě by to chtělo vychytat nějaké nešvary, například vynecháním kousku spojnice nebo vhodnější stavbou tratí tak, aby nedocházelo k přílišnému akumulování čar v jenom místě.
To by mělo platit hlavně u klasické trati, kde má být rozhodující především správná volba postupů a nikoliv to, jestli rozlustíte spleť cest v okolí kontrol, to by mělo rozhodovat spíše u krátké trati. Myslím, že tak nějak je to i v metodyckých listech.
Re:
A taky nejak nemuzu najit ten vyrok, co mi vlozil do ust. Nejak se mi totiz nezdal a tak ho hledam.
Re: Re:
věř mi, že úplně v pohodě !!!!!!!!!!!!!!! V neděli zvolený soutěžní postup je exemplárním případem, kdy se má spojnice "prostřihnout". Mimochodem stejný problém byl i v Hradci na trati DE. Divím se, že se nikdo nebouří, protože spousta z nás tady ale i v Hradci hledala jiné postupy, protože cestu "pod" nebo "ve" spojnici prostě neviděli. Ale jinak závody super a za tvým přístupem 100% stojím - včetně sběrky. Kdo tvrdí, že dojetí na sběrku z bočních cest bylo OK, ten jenom dělá naivního, aby to omluvil sám před sebou a před ostatníma.
J.
Re: Re: Re:
ten výrok jsi mi řekl (takže ho nehledej na netu ale v hlavě:-), myslím že to bylo v sobotu večer, a vzpomínám si na to docela přesně, i když to mohlo být maličko jinak formulovaný.
Het begint op een vendetta te lijken, dat geeft niet hoor maar Dr. Phil zou zegg
Het begint op een vendetta te lijken, dat geeft niet hoor maar Dr. Phil zou zegg
This was closely associated with the rebirth of http://mac-os-x-business-tools.
This was closely associated with the rebirth of http://mac-os-x-business-tools.
And how about those fairies? http://mac-os-graphics-video.webeve.com/quickcam.h
And how about those fairies? http://mac-os-graphics-video.webeve.com/quickcam.h
co dál s fikáním ?
2) pořadatel by si měl vybrat 2-3 jednoznačné úseky mimo cesty nabádající k fikání (tedy mimo cesty navíc, mimo španě zmapovaný prostor apod.)
3) tam by se měl viditelně postavit a stát v oranžové vestě po celý závod (stejné podmínky pro všechny, pak nevznikne vyjetá cesta, která před závodem nebyla)a svojí přítmností závodníka ne usvědčit, že fikal, ale upozornit, že je pod kontrolou. Jeho přítomnost v lese je tedy PREVENTIVNÍ !
4) ty, kteří neposlechnou, by měli být buď připraveni o číslo, nebo čip nebo je vyfotit nebo natočit
Re: co dál s fikáním ?
Prosím, pokuste se ještě v pravidlech zdůraznit, že jízda po lese není jenom direkt ze špatné cesty na kontrolu vedle, ale také, a to ve většině případů, navíc mnohem viditelnějších, tudíž nebezpečnějších, objíždění padlé klády lesem okolo a krátké říznutí zatáčky, třeba jenom o pět metrů. Právě tyto akce dělají pro majitele lesa nejviditelnější stopy = signály ničení jeho majetku. Nechodí a nevidí škody při bloumání lesem nýbrž při chůzi po cestách.
Re: Re: co dál s fikáním ?
Osobne na pretekoch, ktoré organizuej BIKO Banska Bystrica, vždy pred pretekom prejdeme všetky komunikácie a vyčistíme ich od bordelu. Toto mi napr. veľmi chýbalo v Pršticiach. Ináč som sa s tým ešte nikde nestretol. zrejme je pre organizátora jednoduchšie dokresliť do mapy krížik alebo čiarku. Môžte to považovať za návod pre organizátorov.
This is a very influential speculative novel of http://mac-os-audio-cd-mp3.flyw
This is a very influential speculative novel of http://mac-os-audio-cd-mp3.flyw
bez titulku
Musím ještě poděkovat pořadatelům za vynikající společenskou úroveň závodů. Tím je myšlen večírek, zázemí, centrum a vynikající personál v bufetu. Úroveň reprodukované hudby byla také dobrá a i žádosti o okrajové hudební žánry byli kladně vyřízeny.
Přidám subjektivní hodnocení vlastních závodů ( sportovní hledisko ). Diplomaticky bych řekl, že trošku pokulhávali oproti závodům Tesly Brno v Pršticích, které považuji za vynikající. V Protivanově se mi nelíbila mapa a stavba tratě. Ale opakuji jde o pocit.
Měl bych jednu otázku na ředitele Aldamora, která jakoby nesouvisí s diskusí. Před nějakou dobou jsi reagoval na článek Smíška, který se jmenoval Bikerské bilancování. Tam jsi v podstatě trefil můj názor, když jsi psal (teď nebudu přesně citovat ) o neustále snaze přitahovat nové a nové závodníky. Jak ti vyhovuje víceméně ustálený počet lidí, prostředí, kde znáš každého druhého závodníka. No a v kontrastu s tím přišla mediální kampaň, velké bonusy za přední umístění a reklama v Rádiu na závody v Protivanově. Já to nekritizuji, jenom se chci zeptat, jak to vlastně je. Chceme malé nebo velké závody ? Já jsem čekal ( právě dle reklamy ) obrovský počet závodníků. Měl být snad Protivanov posledním komerčním podnikem ?
bozzo
Re: bez titulku
A nekdy se musim se smutkem divat na to, jak se tyto "picoviny" opravdu na zavodech rozdavaji. Kolikrat na nejakem poutaku v okrese je to lepsi nez na CP v MTBO. Chapu, ze poradatel by mel preferovat trate, mapu, stavbu... ale to je jedno s druhym. Nam se to treba podle nekterych nepovedlo (mapa, trate), nekomu se to naopak libilo. Opravdu nevim, jak jinak chce komise MTBO bojovat o financni prostredky nez tak, ze zavody museji "dobre vypadat" navenek. Oni si to uvedomili, ale bohuzl neexistuje paka, jak donutit poradatele tomu venovat vice pozornosti. Uzavreli jsme smlouvu o usporadani zavodu, snazili se ji dodrzet ve vsech bodech. Docela me mrzi, kdyz se ve smlouve objevi povinnost poradatele umistit loga, stanek, oblouky atd.... coz muze budit dojem, ze to bude skvele vypadat (clovek premysli, aby nenasral vlastni sponzory) a pak nikdo nedoveze ani ň.
A jeste k tem cenam. Chapu, ze ceny dostane par lidi a nikdo na zavody nejezdi kvuli tomu, ale proc opravdu neodmenit jejich pili a cas, ktery venovali treninku a neco jim nedat. Poradatele to vetsinou stoji jen a jen praci a cas. Penize nastesti zadne (kdyz pominu drobne vydaje za zpracovani spotu, kopirovani materialu apod). A kdo tvrdi, ze u nich v oblasti to nejde, tak keca.
Re: Re: bez titulku
Re: Re: Re: bez titulku
If not, what were all the witch trials about? http://mac-os-business-personal.w
If not, what were all the witch trials about? http://mac-os-business-personal.w
hlavni rozhodci
Pravidla znaji jediny postup:
podat hlavnimu rozhodcimu PISEMNY protest s prislusnym vkladem. Hlavni rozhodci preda tento protest jury, ktera jej resi. Vyrok jury je nemenny. Hlavni rozhodci a protestujici strana nemuze do rozhodovani jury zasahovat, muze je jen sledovat.
Tento postup uplatnila pouze Eva Haskova (i kdyz ne pisemne, ale byla trochu hekticka situace) a NIKDO jiny!!!!
Tolik ke komentarum nekterych nespokojencu.
Jak předcházet kritice...
Způsob řešení fikání u nás v Boru je uveden na našich stránkách dost jasně, kdo bude přistižen traťovými komisaři, dostane od nich normálně přímo v lese hned po tlamě, já pak nehodlám celej večer poslouchat, že som zajebaný kokot a že pořadatelé jsou šulíni. To si vyřiďte přímo v lese.
A večer po kultuře,ať si každej fiká dle libosti.
vysledky
No a kdyz uz pisu, pridam svuj nazor na trate HE: sobota nic moc (ale skrelauf na rovine je tezke postavit, na druhou stranu nosilo se az prilis a to i na mistech kde to nebylo ovlivneno poradim sbirani kontrol, je ale fakt, ze orientacni nejhezci mista na kontroly nechal Burak nezjistne Pekicovi na nedeli, napad s predposledni kontrolou se mi libil, stavba skorelaufu byla zajimavejsi); nedele super (tridani rytmu, i ty volby, i kdyz jich mohlo byt vic a hlavne jemne mapovani, nekdo psal vyse, ze dohledavky ve zmeti cest maji byt na kratke trati, myslim, ze je nevyuzit jen proto, ze se ten vikend kratka nejede, by byla blbina).
S klasifikace cest to bylo slabe kvuli tezbe, ale: na nasich zavodech jsme klasifikovali 3 tydny pred zavodem a ze jsme to neprojeli jeste vikend pre zavodem tesne pred tiskem map povazuju za nasi nezodpovednost. Pells to delal dlouho pred zavodem a jestli to pak neprojizdeli tesne pred zavodem (kdyztak me opravte), tezko se divit, ze je v lese uplne jiny teren. Mapa tak trochu zaostavala za skvelym centrem. Disk fikani spravne - jestli se u nas neco zacne menit, tak to bude hlavne diky poradatelum Remerx cupu. Z uprav mapoveho klice se mi velmi libila fialova pod cernou, cervene baraky a ploty min. Hajousek
Re: tratě a mapa
Pokud jde o mapový klíč, tak podle mě záleží na typu terénu, pokud se projíždí vesnicí, jako třeba letos na prvních závodech, nebo loni v Bratislavě, tak červené baráky dost podstatně zpřehlední situaci. V Protivanově se žádnou vesnicí neprojíždělo, takže červená barva spíše znevýraznila oplocenky a krmelce, což ale mohlo být také velice tenkou použitou čarou.
Problém je že mapový klíč by měl být univerzální a měl by se ustálit na nějakých standardech. Oproti tomu každý trerén má svá specifika a vyžadoval by také specifický způsob mapování. Musíme tedy dále diskutovat a pokusit se nalézt pokud možno ideální kompromis.
Otazka k pravidlum
Re: Otazka k pravidlum
"Mozna"to MTBO nesouvisi...,
Za cele to martirium, ktere s tim souviselo (a urcite jeste souviset bude), protoze hromada majitelu se "probudi", dle meho nazoru, primo pri zavodu, ci tesne po nem a bude si hlidat, jestli se nejaky biker neopovazil to strihnout mimo cestu. A nedej boze, ze ano, tak nam to "strihne" priste on sam a nebude se s nami o tom vickrat bavit. Takove "dva" mame jiz letos a hold byci v ohrade maji prednost a o tom druhem se zminovat radeji ani nebudu... Pak je jedno jestli jsi biker maratonec, ci biker emtebeobec. Kdyz k tomu pridam ruzne Natury 2000 s ptacimi rezervacemi, zmeny legislativy platne od 30.4...., tak si myslim, ze to staci. Tak proc si delat problemy, ve sve podstate, malichernostma, ktere jsme schopni sami ovlivnit. Ikdyz touha po vitezstvi, muze nekdy zaslepit oci kazdemu...
And now the description is wrong. http://mac-os-home-hobby-business.flywebs.com/
And now the description is wrong. http://mac-os-home-hobby-business.flywebs.com/
ach
freaking BS, I enjoyed the IP http://mac-os-games-strategy.flywebs.com/myth-the-
freaking BS, I enjoyed the IP http://mac-os-games-strategy.flywebs.com/myth-the-
Co mě napadá?
- jízda mimo cestu - nekompromisní DISK, a je už jedno, zda-li u sběrky, či někde jinde. Argument, že když si to někdo zkrátí před svědky, udělá to i jinde v lese je blbost. DISK by měl ovšem být jedině v místě, které sedí (jak v mapě, tak v terénu).
- červená pod černou - vůbec jsem si toho během závodu nevšiml, ale přijde mi to dobré
- změny by měly být dokresleny do mapy, či fixa na startu, ať si to každý dokreslí (taky patřím k těm tupějším :-), kteří si to nepamatují)
- to, že někdo nepřečtě cestu v mapě - to je jeho problém (když to nevidí, tak se má zastavit)
- červěně kreslené objekty - dobrý nápad, ale přislo mi to nevýrazné
Het begint op een vendetta te lijken, dat geeft niet hoor maar Dr. Phil zou zegg
Het begint op een vendetta te lijken, dat geeft niet hoor maar Dr. Phil zou zegg
penalizace za porušení pravidel
Re: penalizace za porušení pravidel
Nošení, nakolik je udaná mezera blbinou, asi musí zůstat. V lese nás nejvíce prozradí stopy kola a ty bicykl nadělá i prázdný. Je třeba si uvědomit, že majitele a ochranáře nezajímá opravdu způsobená škoda, tu ani nedokážou zjistit, natož spočítat, ale signál, že se v lese dělo něco nekalého - stopy. Vlastě proto se ani nesmí jezdit mimo cesty, i když, podle mého názoru, to většině lesů uškodí méně, než běh nebo jízda po okrajích cest (viz příspěvek padlé klády a křižovatky).
Re: Re: penalizace za porušení pravidel
bozzo
Re: Re: Re: penalizace za porušení pravidel
Řezání šulína, ať už po částech, nebo celého naráz, nepřinese žádaný efekt, neboť drtivá většina cyklistů ho nepoužívá ke šlapání a dokonce ne ani k opoře, jelikož ho v době závodu mají v povislém stavu. a to nemluvím o ženách, v jejichž řadách můžeme takovým trestem hrozit do značné míry bez účinku. Noha je prostě lepší, ať už s, nebo bez anestetik.
Netuším, co máš proti čaji Harmonie, který běžně snídám. Ba co víc, nechápu, co máš proti našemu sirupu. Náhodou nám pár kanystrů zbylo, protože jsme závodníky šidili nepřiměřeným ředěním, a tak jsem si na obalu zjistil, že výrobcem sirupu je KOFOLA a. s. Krnov, ta stejná, co vyrábí Tvé JUPÍ. O rozdílech ve složení Tě budu informovat, až si někdy omylem koupíme sirup domů. Prozatím nabízím vysvětlení, že chuťový rozdíl byl patrně způsoben nekvalitní vodou, kterou jsem v rámci šetření zdarma natočil u nás v práci v Holešovicích do kanystrů a odvezl do Protivanova, namísto abychom použili vodu z pramenité oblasti Drahanské vrchoviny.
Ano, je velmi důležité na závodech vydělat, jinak bychom je ani nedělali. Omezíme-li se technicky na samotný závod, není se co divit Tvému rozezlení. Za padesát korun vkladu jsi dostal barevně tištěnou mapu formátu A3, zhruba 16 minut mé práce na mapování a stavbu tratí, 40 minut práce mých pomocníků, 30 minut práce pořadatelů při vlastním závodě (jenom těch, co se starali o vlastní závod) a nějaký čas ředitele, tajemníka a ostatních před závodem, který neumím spočítat. Snad, kdyby, náhodou, jsi byl na bedně, čekaly na Tebe a ostatních dvaatřicet odměňovaných ceny v celkové hodnotě cirka dvacet tisíc (každý den). Nutno říct, že to je opravdu skandální, takovým nehorázným způsobem holit závodníky.
Myšlenka padesátikorunového vkladu se mi líbí, jenom bych se moc přimlouval za jeho zvýšení. Jenom kvůli mapování jsem totiž projel asi šest tisíc, o ostatních nemluvě (vida, zapomněl jsem to započíst do závodu - tak to máme deset korun benzínu) a tak přeci jenom hrozí, že ještě budeme něco pořádat. Zvláště po té záplavě pochval, která se na nás po závodě sesypala. Můj účet je 193133001/2400 a jako variabilní symbol prosím uváděj registrační čísla závodníků, abych poznal, komu se můžu na závodech podívat do očí.
Taky Ti musím vysvětlit, jak to dělám s mapou. Je blbost jezdit po lese. My si vždycky koupíme mapu pro OB (safra, zase jsem to zapoměl započítat - pětikačka), jedeme na místo závodu, tam se zliskáme na mém pověstném večírku a vymyslíme cesty. Namalovat to v OCADu je potom už hračkou. Pravda, kdekdo si všimne, že mapa úplně nesedí a remcá, ale ty my diskneme. Co bychom pro peníze neudělali.
Personál bufetu je velmi potěšen Tvou pochvalou. Nicméně pořád ještě čeká, až mu dovyprávíš vtip o jeptišce, který jsi v sobotu velmi rozvážně nakousl. Takže snad se dočká na příštím kole poháru. Jenom, aby se jim podařilo sehnat pořádný náklaďák hoven.
Tvůj Pekič
Re: Re: Re: Re: penalizace za porušení pravidel
Ještě k drobnostem ; jak jsem psal Aldomorovi, mě se naopak organizace velmi líbila, bonusy za vítězství jsou skvělé, sponzoři, rádio, to vše je prvně a skvěle. Jenom mám svůj subjektivní názor, že tratě a mapa byly spíše horší. Ale to mohu že ? Velký koláč v neděli mi také rozšířil obzory, co myslivci umějí. No a Jupí ? Teď se tomu směji, ale ve středu mi došla a nebylo čím zapíjet. Věř, že to bylo krušné. Doufám, že si Jeptišku rád poslechneš, budu čistý jak lilie a pointa dopadne.
Můžu jen doufat, že mnoho návštěvníků této diskuse se neprokouše až na konec a článek upadne v zapomnění.
Ahoj, oddaný Dandík
Re: Re: Re: Re: Re: penalizace za porušení pravidel
Dandík
You are right ofcourse... But... http://mac-os-games-simulations.flywebs.com/the
You are right ofcourse... But... http://mac-os-games-simulations.flywebs.com/the
Tak obrovská kumulace postupů přes jednu křižovatku si skoro říkala o to tam udělat občerstvovačku :-)
Pokud tady někdo píše, že se změnám na startu nemá přihlížet, tak proč tam visí?
Jinak byli závody celkem OK, počasí super a zázemí taky.
This was closely associated with the rebirth of http://mac-os-utilities-desktop
This was closely associated with the rebirth of http://mac-os-utilities-desktop
Dandíku
And now the description is wrong. http://mac-os-games-sports.webeve.com/champion
And now the description is wrong. http://mac-os-games-sports.webeve.com/champion