Jak se závodilo na Slovensku?
9. a 10. kolo ČP v MTBO, Bratislava, 24.-25.8. 2002
- Tenké pěšinky perfektně průjezdné, "držící výšku"
- Slušná mapa s inovativní kresbou
- Start na kopci, cíl dole aneb dobrá stavba obou závodů (volné pořadí, sprint)
- Shromaždiště pod vinicemi a u koupaliště
- Rodinné prostředí
- Vtipný komentátor Pavel Pekič Pekárek
- Dobré počasí
Za dva dny se toho stihlo hodně: dvě kola Českého poháru, Mistrovství Slovenska a Slovenský pohár, veřejné závody. Slovenské Mistrovství nebylo mezinárodní, takže Slováci měli zvláštní kategorii, pak Elita, pak Áčka, mezinárodní srovnání tedy nenastalo, kategorií bylo přehršel a startujících v nich zase jen malinko. Co říci ke kresbě mapy U SLIVU 1 (1:20 000, 5m): budovy, ploty, skalky, krmelce a el. vedení byly zakresleny fialově (barvou trati) - dle mého soudu ku prospěchu věci. Osídlené plochy - velmi světlá šedá - cesty v plochách této barvy jsou viditelné dobře. Co mne zaskočilo, byly nesjízdné průseky - vyznačené zelenou čárkovanou. I když jsem si před startem prohlížel pokyny, kde bylo vše uvedeno, nějak mne to "netrklo". Vlastně "trklo", ale až když jsem stál na křižovatce a nevěděl kde jsem.
Sobotní závod s volným pořadím kladl před závodníky v mužské elitě zásadní otázku, kolikrát se spustit do hlubokého údolí. Většina eliťáků se "spustila" jen jednou a tak je možno stavbu ohodnotit jako ne příliš složitou, neboť i pořadí návštěvy kontroly "na vršku" mělo sice hodně možností, ale hodně rovnocenné. Excelovali závodníci Tesly Brno a na stupně vítězů nepustili žádného člena jiného oddílu. 25 km, nastoupaných 590 a naklesaných 762 metrů a 21 kontrol absolvoval nejrychleji Jiří Ďure Procházka za 88 minut. Pochvalu a cenu Fair play zaslouží Eda Folprecht (TUR) za pomoc zraněnému závodníkovi, díky které vzdal. V ženách na
V neděli jsme si mohli odmontovat sedla, neboť tento den byl vyhrazen závodu ve sprintu (toto neberte vážně, to je takovej bikerkej fórek). Stejná mapa, stejně vysoko položený start, některé podobné postupy. Časy podstatně kratší. V mužské elitě zajímavý postup na 5. kontrolu - buď obří objížděčka zleva bez nutnosti stoupat, nebo po zdánlivě kratší traverzové pěšince se závěrečným megakopcem, který se megatlačil, nebo úplně dolů na silnici a po ní pak stále vzhůru. "A" bylo správně, a to o 2 a více minut oproti "B" i "C". V HE exceloval Míra Rygl, který měl z 9 postupů nejrychlejších 7 a měl o skoro 10% nižší čas než 2. v pořadí. Jeho součet ztrát na ideální postup vskutku nevídaný - 28 vteřin. Jak sám vítěz "ospravedlnil" svůj výkon, jimž nahlodal sebedůvěru VŠEM soupeřům?: "Já jsem se do toho dostal" (myšlena zběhlost v orientaci po dvouletém dietním závodění).
Doufám, že budeme mít v příští sezóně zase závody ČP na Slovensku a už se na ně těším !
RaMach