Ředitelské ohlédnutí
Sobotní závody jsem Vás nešetřil a myslím, že se mi to povedlo. Zázemí bylo lehce stísněné, ale věřím že to zkompenzovala orientační bajkérská mapařinka v závěru závodu.
Závodnický večírek v hospodě U Salcmanů se také rozjel, chápu některé jsem půlroku neviděl a taky díky dobré kapele se začalo pařit trochu později. Pohodový den pak ukončili 5tičlenné beer relay. Dodnes nechápu jak jsme to v snad absolutně nejslabší sestavě mohli vyhrát, saláti!
Nedělní morfínová hasákova krátká trať pak prověřila závodnickou bystrost a pružnost při zdolávání hadích stezek, přemíry cest a záludného mostku, při jehož výstavbě nejprve Jájík spadl a zabořil se po pás do strouhy a následně Prcek zlomeninu nosní přepážky při vymrštění proradné větve, smekám před vaším nasazení přátelé!
Soudě podle Vašich 99,714% ohlasů z 350 závodníků se Vám závody líbily a to i přesto, že nám bohužel jeden nenechavec uzmul jednu nedělní kontrolu a tím narušil souslednost kontrol u kategorií D17, H14, H21A, H21E a H50. Jury ve složení Radovan Mach, Milan Jirásek a Hana LaCarbonara jednohlasně rozhodla u těchto postižených kategorí o vyjmutí mezičasů před a po této kontrole. Takto upravené výsledky prohlásila za platné.
Osobně si myslím, že toto bylo správné rozhodnutí, i když může někdo namítnout, že byl "rozhozen", závod dále již nejel v takovém nasazení, .... Ano i mne to mrzí, ale myslím, že na tuto událost musí být každý závodník připraven.
Prostě v dnešní době je možné vše, a protože stojíme na začátku celého seriálu MTBO závodů a příštím pořadatelům se již dnes zdají špatné sny, aby jejich čas a úsilí, které celé přípravě po odpolednech, večerech, nocích, víkendech věnovali, aby VY závodníci jste byli spokojení, nevyšla spíš ku vsteku a nechuti do dalšího pořádání.
Byl bych rád, aby se toto rozhodnutí stalo tak trochu precedentním, aby jste byli na tuto možnost "zkažení" závodu připraveni a zkrátka závodili až do konce, vždyť jedno na MTBO grupě oceňuju: nepřijeli jste kritizovat, tak jak se dělá snad na každých ČP v OB a pak dozvukuje na různých benech :-(
Díky za vaši podporu a věřím že naberu sílu a řeknu: 5days 2009, hurá do toho kamárádi a KOSáci
Váš Ondra Háša Hašek, t.č. velmi velmi unaven
chybějící kontrola
chybějící kontrola II
Re: chybějící kontrola II
Jinak se taky přidávám ke gratulaci za pěknej MTBO víkend, ikdyž plátýnko trochu chybělo (c;
Re: Re: chybějící kontrola II
TO Háša a spol.: moc pěknej závod to byl, to jó, hlavně večírek se povedl, ale doufam že přijedeš o víkendu do Mníšku, abys viděl jak má vypadat mapa, to co jste nám dali v plzni, to teda jako nic moc...
Re: Re: Re: chybějící kontrola II
Re: Re: Re: chybějící kontrola II
Kazdopadne pokud si vzpomenu na lonsky Brdy, tak ta klasifikace taky nic moc. Uvidime letos, kdyz tak vychvaluji .... ;-)
Re: Re: Re: Re: chybějící kontrola II
Nezapomeňte, že les patří lesákům a máme janom 3 klasifikace!
Už jsem před pěti lety navrhoval úpravu a totiž rozšířit klasifikaci o dvě čárky, krátkou a dlouhou. Vlastně jsme jí použili tenkrát na Vyjímečně hořký v Touškově.
Nejenom pro tebe Kládine:
vše vychází z teorie výkonnosti, resp. maximální rychlosti, každého závodníka jedoucího po rovné cestě po rovině, to je 100%, zakže uvažujeme-li tuto rychlost pro jednoduchost 30km/h znamená to prakticky:
tečka 0-30% rychlosti = 0-9km/h (na rovině!)
čárka 30-80% rychlosti = 9-24km/h (na rovině!)
plná 80-100% rychlosti = 24-30km/h (na rovině!)
pak jsou samozřejmě sjezdy a podobné libůstky...., v tomto ohledu dokonce spousta závodníků volá po použití čáry čerchované (tečka-čárka (pro netechniky)).
Pak nastávají ty příjemnější okamžiky, kdy borci vezmou pily a jedou...., kátí stromy, odtahávají je , dělají brázdy, lakatoš udělá z lesa motokros a na cestách, jindy normálně sjízdných nechá dvacetčísel větví....
Good luck při tom všem vám všem
Re: Re: Re: Re: Re: chybějící kontrola II
Re: Re: Re: Re: Re: Re: chybějící kontrola II
chybějící kontrola je zkrátka problém...
Chybějící kontrola během závodu je prostě problém který by neměl nastat - kontroly má někdo hlídat, když už je při bajkách nemůžeme zašít někam do hustníku. Což se snadno řekne. Ale obvykle nejsou lidi. Osobně zastávám názor, že závod který je takhle poškozený, se má ukončit o kontrolu před tou chybějící a nebo úplně zrušit pokud chybí nějaká z prvních kontrol. Jelikož trať závodu tvoří start, cíl a kontroly, tak když jedna z nich chybí, je to porušení trati a tudíž závažné porušení průběhu závodu, takže by to měl zrušit hlavní rozhodčí podle pravidel.
Pravidlem ale je, že tohle se skoro nestává a to ani na ME. Nikomu se do toho 2x nechce. Na druhou stranu, dělat pravidlo o tom že pokud chybí v lese kontrola tak se závod začíná zase od té další (byť třeba nepsané) je asi trochu moc. Dopadne to přesně tak, jak říká Mak. Samozřejmě, zastavit se, vydýchat, opravit, najíst, napít a hlavně namapovat a promyslet zbytek závodu můžou všichni. Takže to bude fér. Ale budeme tak mít vlastně dva závody. První od startu, kde bylo na koukání do mapy minuta a pak stres a pak druhý, kde bude na koukání do mapy minut třeba 10, protože jak dokázat, že jsem tam 10 minut nesvačil a nemapoval, ale hledal tu kontrolu co tam nebyla.
Tady je potřeba říct, že ne každý si je 100% jistý kde v lese na mapě je. Já se klidně veřejně přiznávám, že nejsem žádný extra mapař (ono se to stejně ví). takže když dorazím na místo, kde má být kontrola a ona tam není, tak první co mě napadne, že jsem pitomec co zase udělal chybu. Takže začnu řešit kde vlastně jsem atd. atd.
Mezičasy
Měl bych jedinou připomínku. Troufám si říct, že značnou část závodníků z mnoha různých důvodů zajímá, jak na tom byli během závodu na jednotlivých kontrolách. Mezičasy od Kramera jsou v tomto směru úplně na ... k ničemu.
Vaši únavu a organizační vyčerpání plně chápu - vidím jak nelehce se rodí naše závody. Přesto - loni jste to se Splitsbrowserem zvládli, najdete ještě někoho, komu zbylo něco sil to udělal i letos?
Dík :)
k mezičasům
Zdar.
Dilema s kontrolou č.54
I nadále zastávám názor, že v situaci jako v neděli se musí závod anulovat!!!! Všechna ostatní řešení jsou více či méně kompromisy, které k ničemu nevedou. Snad jenom k tomu, že chytré hlavičky začnou přemýšlet...
I to zdánlivě nejférovější řešení, že závod končí na kontrole před chybějící. Kdo zabrání, aby při větším počtu startujících ti, kteří mají start ještě před sebou a dostanou echo, toho náležitě ke svému prospěchu nevyužijí? Při MTBO n.př. zmenšením zátěže (pití a pod.), nové rozdělení sil atd.
Poznámka z jiného konce. Při diskvalifikaci závodníků, kteří nerespektují zákaz používání zakázaných komunikací, by měl být pořadatel důsledný a vyloučit všechny, ale všechny, kteří si tímto způsobem chtějí pomoci k lepším výsledkům. Není-li k tomu dostatek lidí, pak pomůže druhá povinná kontrola na druhé straně silnice ve větší vzdálenosti-50 až 100m. Pak se dají vychytralí závodníci lépe zachytit a registrovat. Již letmý pohled do mezičasů dá vytušit, kdo to zde s fair play nevzal zcela vážně a zřejmě využil beztrestně tabu úsek po silnici. Mimochodem v mapě jednoznačně označený.
À propos klasifikace cest. Už běhám OB a jezdím MTBO nějaký ten víkend, ale z nedělní mapy jsem byl trochu zmatený. Signatury cest mají signalizovat sjízdnost, ne šířku!!! A to nebyl v neděli vždy ten případ :-( . Nebo jsem mylné představy?
Navzdory všemu, závody se mi velice líbily a příští rok se určitě opět uvidíme v Plzni. Na štěstí, já nemusím vždy vyhrávat, i když i druhé místo pro mně taky neni alternativou ;-) .
Re: Dilema s kontrolou č.54
Re: Dilema s kontrolou č.54
Re: Re: Dilema s kontrolou č.54
A upřímná tečka: baví mi to když to baví vás, když je to naopak je to na h.o.v.n.o.
1. díky za super závody, do Plzně se už standartně jezdí za nadstandartem...
2. díky plzeňským i všem budoucím Jury, že neanulují závody, na kterých se většina vyzávodí a bylo by jim líto odjet s nulou... buďme rádi, že čipy nám umožňujou s tím aspoň něco udělat...
3. sobotní band byl výbornej a pěkně vyplavil mlíko ze svalů ...