Český pohár Chacholice
Centrum závodů bylo ve sportovním areálu v Chacholicích, cca 2km od Chrasti. Závodníci tam našli hezké zázemí, včetně občerstvení od místních hasičů. Jediným problémem bylo dosti vzdálené parkoviště pro auta. Závody provázelo naštěstí oproti původní předpovědi docela stabilní počasí, jen v neděli ráno lehce zamžilo, v lese se však déšť nijak významně neprojevil.
Při sobotním ultralongu v mužské elitě zvítězil suverénně s 9-minutovým náskokem Martin Ševčík (TBM) před Jirkou Hradilem (TZL) a Honzou Svobodou (SMR). V ženách byla první Martina Tichovská (VSP), která porazila o pouhých 5 vteřin Renatu Paulíčkovou (SJI), třetí skončila Anna Kaminska z Polska.. Nedělní delší middle sednul nejlépe Vojtovi Stránskému (KPY), který vyhrál o více než 2 minuty před Frantou Bogarem (BOR) a Jirkou Hradilem (TZL). V ženách bylo stejné pořadí jako v sobotu - vyhrála opět Martina Tichovská (VSP) před Renatu Paulíčkovou (SJI), tentokráte o více než minutu, třetí byla Anna Kaminska (POL). Kompletní výsledky všech kategorií naleznete na webu závodů.
Závody se celkově líbily, přispěly k tomu i hezké tratě, které závodníci poměrně chválili. Závodů se zúčastnilo po oba dny něco přes 300 závodníků.
Závodníci MTBO se nyní mohou těšit hned příští víkend na další závody ČP MTBO 2013, tentokráte v Moravičanech u Mohelnice. Navíc je možnost zajet si ve středu 1.5. Open Score v Brdech, který se jede celý na mapách MTBO.
Tratě
Za pořadatele bych se k této zbytečně vyhrocené diskusi rád vyjádřil. O tom, že směrné časy ulítly není pochyb. Myslím si, že by bylo dobré mít na paměti, že většina z těch, kteří se okolo dění v MTBO pohybují na všech úrovních, to dělají na úkor svého volného času ve prospěch těch druhých. Někdo ho má víc a někdo míň. Je tu i cesta zvýšit startovné na reálné náklady a někdo to za peníze profesionálně připraví. Otázkou je, kolik z nás by bylo ochotno potom za závody jezdit a zvládat to finančně. Jinak z naší strany předpokládat, že bude všech přes 300 účastníků spokojených ani nelze, takže vlastně vše probíhá standardně. Ahoj.
:-)
To je diskuse jak včerejší večerníček. To kyselo je moc kyselý! Ten bramborák je moc bramborovej! Ta dlouhá je moc dlouhá!
Za sebe chci pořadatelům poděkovat, závody byly fajn a trať M21B oba dny pěkná.
Moje hodnoceni
V prve rade se omlouvam, ze zatim neni hodnoceni zavodu (melo byt v ORISu, ale neni, takze se snazim ozivit stary system hodnoceni zavodu)
A ted k memu hodnoceni ac jsem sobotni zavod neabsolvoval.
- Pretazene trate (So i Ne) - je to problem, pokud si na middle nic neberu (prece na kratkou je to dle smerneho casu zbytecny), tak me jako zavodnik desne sere, ze mi na zaver "doslo". Kdybych vedel, ze to bude tak pretazeny, tak s sebou vlacim camel. A predstava, ze by poradne zaprselo..... To samy chybejici prevyseni, to by se fakt stavat nemelo.
- Kresba trati - Opet chyby, schovane cesty pod spojnici (M40L by mohli vypravet), schovane prekazky na trati pod koleckem (vetsina kategorii u rybniku, dalo se na tom ztratit),
- Stavba dlouhe nebyla nejhorsi, ale bez vyraznejsich voleb, prosel jsem nekolik kategorii a paradoxne nejhezci trat W21A
- Stavba middlu - spravne middlovy styl, ale vetsina kategorii zbytecne 200m vracecky, nejhezci trat asi M21C
- Co chvalim je zazemi -perfektne provedene.
- Speaker se aspon pred zavodem mohl podivat jak kdo loni jezdil. No a debaty o tom kdo "sype" byly hodne za hranou. Jestli to takto chceme podavat verejnosti, tak potes.
- Mapa - velmi individualni a i kdyz jsem se s maparem obcas neshodl, tak patrila mapa urcite k lepsim, skoda jen, ze se nepovedlo udrzet stejne hodnoceni sjizdnosti pres celou mapu
- Stavba kontrol - v nedeli jsem nemel problem, v sobotu jsem slysel par stiznosti, ze musli vlacet kolo ke kontrole, protoze prijet se k ni nedalo
Takze za mne to nebyla az takova hruza, jak to mozna nekteri popisuji, ale normalni prumerny zavod. Na to ze to delali povetsinou pesaci, to mohlo dopadnout hur
P.S. Nakonec jsem si vzpomnel jeste na jednu chybu a to spolecnou trat M21B a Open Long. Takto opravdu nikoho nenalakame a akorat to hladkym bajkerum zprotivime
Jako autor článku bych asi měl publikovat i svůj subjektivní názor, nikoliv pouze pár slov ve zprávě o závodech, které jsou dosti formální.
Nejdřív k věcím mimo samotného závodění - velmi se mi líbilo centrum závodu a občerstvení. Hezké bylo také zázemí cíle, úschovna kol, dětský koutek. Dobrá byla také možnost přespat v centru v autech, horší už to bylo s parkováním pro auta vzdáleným hodně daleko od centra. A teď k závodním věcem - prostor závodu byl fajn, nabízel hodně cest i převýšení, různé typy cest. Tratě byly postaveny, alespoň co jsem já viděl, vcelku kvalitně, bylo tam docela dost voleb. Směrné časy pořadatel netrefil hlavně na middlu, ultralong byl ve většině kategorií v pohodě. Mluvil jsem se stavitelem nedělního middlu a tratě neprojížděl. Ale oba závody se mi líbily, mluvím teď o M21A. Jinak křížení se železnící bylo fakt špatné, chtělo to dle mého celé zaškrtat jako silnici, aby tam lidé nelezli. Ale naštěští se nic nestalo. Startovky byly na webu sice dost pozdě, ale nakonec byly, takže to závody neovlivnilo.
Celkově se jednalo o běžné závody ČP MTBO, ani nejlepší ani nejhorší. V porovnání s některými horšími závody z posledních let byly toto kvalitní závody.
Mě se to jako závody líbilo. Zázemí super, tratě byly zajímavé. Souhlasím, je to ČP, mělo by to být podle pravidel a prováděcích předpisů.
Osobní názor
- H40L bylo dost dlouhý. Nebyli jsme sami (např. H21B, H20). Ale jezdím si to už užít a budu radši za delší závod než kratší, i když na to nemám. Líbil se mi komentář na FB, že HE a H40Long to měli dost podobné, aspoň si trať můžeme vyzkoušet v elitním provedení :-), i když zjištění, že H21A jelo v poslední části mapy kopec jen jednou... A pokud se Albertovi líbila jeho trať H21B, která byla z pohledu směrného času nejvíc přestřelená, tak asi by soutěžní komise měla udělat z dlouhé skutečnou dlouhou :-D.
- Souhlasím s výhradou k dlouhé čárce, ta chyba klasifikace se dala poznat hned na začátku. Nemá to být omluva, ale aspoň to byla "spravedlivá chyba". Ano, chtělo by to bajkera, který dělá klasifikaci z kola. Rozhodně ale nechci říct, že máme brát, že když se taková chyba v mapě dá poznat od začátku, tak to tak může být i příště.
- Rozhraní mapované jako cesty. V lese jsem tomu moc nerozuměl, ale teď mi to přijde jako dobrá varianta, když mám málo cest. Povolím ježdění po rozhraních porostů, že je dám jako cesty. Ale musí mít správnou kvalifikaci, takže asi tečky.
- Vlak. Kdo chtěl pochopit záměr pořadatele, pochopil. Už to tu párkrát bylo. Je to o přístupu každého. Taky jsem se před asi třema lety ptal na startu FO v Jablonci Mačuse, jestli můžu mimo mapu po silnici o které jsem věděl, a když řekl, ať radši nejezdím, tak jsem se tam necpal. A podle volby postupů z výsledků to pár lidí přitom tehdy jelo mimo mapu. To si každý musí probrat sám se sebou, jestli mu to za to stojí.
- Ano, jsme rádi, že nám ty závody nějaký dobrovolník ve volném čase připraví. A pokud nemá s MTBO zkušenosti, tak sepsat pár rad by se hodilo (klasifikace cest, odhad délky pobytu v lese nejen podle délky trati - viz srovnání stavby H21A/H40L). Možná se vrátit ke kdysi osvědčenému kontrolerovi, který by nemusel ani do lesa, jen by měl zkušenosti a mohl upozornit. Zejména vhodné pro původně pěší pořadatele. Otevře nám to nové prostory, kde nejsou bajkové oddíly.
- Protijízdy na singlech. To zatím nikdo moc nerozebíral. Ale asi by to stálo za to omezit. To bych viděl jako něco, na co bych pořadatele upozorňoval nejvíc.
- Měřítko na long. Dvacítka by stačila. I když mapa byla taková, že se překládat muselo jen jednou na první.