Český pohár + Mistrovství ČR - Viničné Šumice
Centrum závodů bylo na louce mezi lesy nad Viničnými Šumicemi, veškeré zázemí tam tedy pořadatelé museli vystavět. Většina závodníků tam i spala ve stanech, hlavně asi z důvodu velkolepé večerní párty. Jediné, co zůstalo hodně za očekáváním, bylo občerstvení. Závody provázelo hezké slunečné počasí, za celý víkend ani nesprchlo, jen v lese to vypadalo po velkých deštích dost bahnitě.
Při sobotním MČR ve sprintu, kde valná většina závodníků kupila hodně chyb, zvítězil v mužské elitě Jirka Hradil (TZL) o 14 sekund před Honzou Svobodou (SMR) a o 38 sekund před ještě juniorem Vojtou Ludvíkem (STB). V ženách vyhrála suverénně Renata Paulíčková (SJI) o 55 sekund před také ještě juniorkou Katkou Novákovou (OKP) a o 1:26 před Naděždou Skácelovou (LKT).
Odpoledne poté se konalo MČR ve štafetách, ve stejném lese jako dopolední sprint, jen s mnohem větším převýšením. Štafety byly kvůli nově nastaveným kratším směrným časům hodně zajímavé. V mužích zvítězila štafeta SK SNS Smržovka (Svoboda, Hons, Obuškevič) o 35 sekund před USK Praha (Laciga, Hora, Sommer) a o 53 sekund před A-team NOVO Bruntál (Vala, Jašek, Peths). V ženách pak LKT 80 Šumperk (Skácelová, Staňková, Březinová) o 39 sekund před USK Praha (Lacigová, Jirásková, Tichovská) a o 1:45 před ŠK VAZKA Bratislava (Fajtová, Tyszová, Kasalovská).
V neděli se konal jediný letošní závod ve freeorder, tedy královské disciplíně MTBO, který se vyznačoval rovinatými pasážemi po klikatých vrstevnicových cestách. V mužích vyhrál suverénně Honza Svoboda (SMR) o 5:40 před Vojtou Stránským (KPY) a o 10:14 před Andreasem Riefem (Austria). V ženách vyhrála Martina Tichovská (VSP) o 2:38 před Michaelou Gigon (TBM) a o 4:02 před Stankou Fajtovou (VBA).
Kompletní výsledky všech kategorií včetně mezičasů naleznete na webu závodů. Závody se celkově hodně líbily. Škoda jen faktu, že přestože to byl mistrovský víkend, přijelo jen něco lehce přes 270 závodníků.
Závodníci MTBO si nyní dají 4-týdenní pauzu od závodů ČP MTBO 2013. Prvním závodem po pauze budou vícedenní závody na začátku července, která jako obvykle jednou za 2 roky pořádají Plzeňáci. Tentokráte je centrum na Sklárně kousek od Žihle. Na pořadu je 5 závodů od středy do neděle, do ČP MTBO se započítávají pouze pátek a sobota. Více informací na stránkách závodů.
Super a díky!
Díky pořadatelům z Tesly!
Přidávám se k poděkování Teslákům za uspořádané závody ve Viničných Šumicích. Stály je určitě děsně moc práce i peněz!
Nejdražší bylo jistě to parádní počasí a proto se nedivme, že už nezbylo na výstavbu restaurace... :-)
Skvělý závody ve skvělém terénu
Na tyto závody jsem se fakt hodně těšil, protože zdejší terén mám moc rád a taky jsem čekal čím pořadatelé překvapí. A můžu říct, že bylo splněno nad očekávání. Mapy super, terén luxusní. Užil jsem si fakt skvělý biking. Díky moc za parádní víkend. Roman
jediný škraloup bylo občerstvení, hrozný pivo a o jídle, pokud zrovna bylo, ani nemluvě...:(
Odfláknutý free order
Par pripominek jako vzdy
Dle me to byly velmi slusne zavody, ktere patrily k naprumeru. Ale i tak se par drobnosti naslo
Obecne veci:
- Proc poradatele zjistovali coze jsou to ty "dashpointy", kdyz je pak nepouzili :-(. Bohuzel nektere veci se pak za jizdy nedaly precist
- nepovedena oraznova na plochu, po ktere se da jezdit
- ze doslo pivo na zavodech jsem uz dlouho nezazil :-(, pritom dneska snad vsichni dodavatele berou zpet nenacate becky (i lahve)
- vychvalovany bufet byl dosti pod urovni a naprosto nestihal napor 300 hladovych lidi, takze kupa se radeji sla najist do dediny
Sprint
- pekne postaveno, ale kdyz uz stavitel dal naprosto jasnou fikacku lesem (69-72) tak by to tam mel taky nekdo hlidat, takto tam bude vyjezdena dalnice
- skoda nevyrezanych kolecek a spojnic, (nejenom ja jsem se nachytal na tecky schovany pod spojnici na jednicku)
Stafety
- stavitel spravne vyrezaval kolecka, ohybal spojince, bohuzel v M120 se mu misto vyriznuti povedlo spojnici zdvojit, takze "vetosi" opravdu nevedeli, zda se tama da jet.
- dale jeste drobnost, kdy umisteni jedne kontroly bylo dost "na hrane" (dve kontroly v jednom kolecku)
- no a opet jsem se nachytal, kdyz jsem cetl vrstevnice, ze budu muset do kopce a v realu to bylo po rovine (takze na volbe dle mapy jsem dostal :-( ), opet jsem nebyl sam, tak jsem si mel s kym zanadavat :-)
Free Order
- pekne postaveno, ale je pravda, ze nektere kategorie to mely lehci
Ackoliv jsem jako vzdy kritizuji, tak zavody patrily opravdu k tem lepsim a ti, co si je nechali ujit prisli o letos zatim nejhezci zazitek
...došlo pivo
Pohled začátečníka
Čau, chtěl bych přispět troškou "do mlýna".
Letos je to moje první sezóna MTBO, ale mám za sebou cca 35 let mezi "pěšáky", tak se nepovažuiji za úplného laika. Hodnotil bych závod z několika úhlů pohledu. Co bylo asi nejlepší, byla volba shromaždiště a terénu. Tomu se nedá nic vytknout. Pořadatelsky také zvládnuté na vysoké úrovni. Shromaždiště by jistě obstálo i v případě "mokré varianty" a to jsou u mě body navíc. Hodnotil bych za 1.
O něco hůře bych hodnotil kvalitu mapy. Nějak si nemůžu zvyknout na to, že mapy pro MTBO jsou výrazně horší než pro pěšáky, přestože jsou jednodušší. Nemám na mysli detaily, ale právě shodu směru cesty s vrstevnicemi. To je u MTBO daleko důležitější něž u pěšáků. A co mě překvapilo, byl "hustník-nehustník" hned na první kontroly u sprintu. Na sprintové mapě bílá (nehustník), na ostatních mapách zelená (hustník). Tady bych dal za 2-.
Co mě zklamalo byla stavba tratí. Při sprintu ani štafetách jsem se nenudil jenom z toho důvodu, že to odsýpalo jedna za druhou. Ale nebylo o čem přemýšlet, z kontroly na kontrolu byl jeden jasný postup, žádná volba, jen nepřehlédnout odbočku. Přitom stačilo jen o kousek posunout některé kontroly a už by to bylo o něčem jiném. Na Free-order jsem se těšil nejvíc a zároveň měl před ním největší respekt. Byl to můj první ... Ale zklamal :-( Kolečka jsem měl pospojovaná během dvou minut a jak jsem koukal do výsledků, drtivá většina to šla stejně. Trochu se to zamotalo jen v poslední čtvrtině, kde někdo volil jiné pořadí. Ale poté, co jsem si zakreslil postup už to byla jen nuda a boj s blátem (a s drobnými technickými problémy s kolem). Přitom stačilo vypustit jednu či dvě kontroly, jiné posunout o 100-200m a hned by bylo o čem přemýšlet. Terén na to byl optimální. Tady platí jednoznačně: méně bývá někdy více. Takže stavbu tratí bych hodnotil za 4(!).
O pivu a "bufetu" tu psali jiní, čekal jsem více ...
Celkové hodnocení by bylo za 3. A to je vzhledem k potenciálu oddílu, volbě terénu a místa škoda.
Martin