Mistrovství ČR + Český pohár - Vilémov
Centrum závodů bylo na fotbalovém hřišti za obcí Vilémov, kde pořadatelé připravili velmi hezké zázemí. Velká část závodníků spala na blízké louce ve stanech či karavanech. O občerstvení se starali hlavně místní lidé ze Sokola a jeho kvalita byla opravdu vynikající. Závody provázelo hezké slunečné počasí, za celý víkend ani omylem nesprchlo.
Při sobotním MČR v middle, který byl pomerně mapově složitý a většina závodníka tam kupila solidní chyby, zvítězil v mužské elitě suverénně Vojta Stránský (KPY), který vedl již od první kontroly a druhému Jirkovi Hradilovi (TZL) nadělil skoro 4 minuty, o dalších pár vteřin zpět zůstal třetí Marek Pospíšek (TBM). V ženách vyhrála Martina Tichovská o 1:20 před Renatou Paulíčkovou (SJI) a 4 minuty před bronzovou Marií Březinovou (TSU).
V neděli se konalo MČR v longu, který se jel oproti sobotě v mnohem kopocovitější části lesa, vyhrál opět Vojta Stránský (KPY), kterému místní terény evidentně seděly a vedl opět již od první kontroly a druhému Vojtovi Ludvíkovi (STB), věkem ještě juniorovi, nadělil 5:30, třetí Jan Lauerman (SJI) ztratil skoro 7 minut. V ženách to bylo hodně vyrovnané, medailistky se vešly do 40 sekund, vyhrála Marie Březinová (TSU) o 25 sekund před Martinou Tichovskou (VSP) a o 40 sekund před Katkou Novákovou (OKP), která je věkem ještě juniorka.
Kompletní výsledky všech kategorií včetně mezičasů naleznete na webu závodů. Škoda jen faktu, že přestože to byl mistrovský víkend, přijelo jen kolem 300 závodníků.
Závodníci MTBO si nyní dají 2-týdenní pauzu od závodů ČP MTBO 2013. O víkendu 21.-22.9. pořádá OK Jiskra Nový Bor závody v Zákupech. Více informací na stránkách závodů.
Muj pohled
Pocasi krasny, zazemi super, les uzasnej, ale tak nejak to nebylo ono. Od Vizovic jsem zvyklej na jinou kvalitu. Jsou to sice drobnosti, ale je to MCR a na to kolik casu urcite vizovice poradanim stravili, tak to mohlo byt lepsi.
A co ze se mi to nelibilo?
Oba dva dny stavba, skvely postupy se stridali s totalnima stavecskyma chybama (kontrola na konci slepe cesty, kdy je 300 metrovy protijezd, jedina rozumna varianta prenaseni, zbytecne dve kontroly v jedinem sjezdu k prejezdu k silnici, atd.)
Vyrezavany kolecka, Vizovice vzdy mely tuto cast zmaknout dokonale, ale letos asi z nedostatku casu "jen" posunuli spojnice, diky aspon za to, kupa poradatelu nedela ani to.
Proc sobotni start tak brzo, kdyz vetsina zavodniku byla z lesa v pul treti a pak zbytecne zevlovali na shromazdisti. To kvuli podradne adventure akci? MTBO melo mistrovstvi a ne obracene. spis to melo byt naplanovano tak, aby ucastnici adventure zavodu mohli fandit. Takto celou dobu MTBO zavodu byli v lese.
A kdyz uz nekdo chtel vedet co se v lese deje, tak stejne nemel sanci, jedinou informaci mel komentator ze sberky. Na MCR uz jsou mezicasy z lesa nepsanym standardem (asi se to fakt bude muset napsat do dokumentu)
No a klasifikace cest je na dlouhou debatu po kazdym zavode, ale vase pouziti oranzove bylo naprosto nepochopeni klice. Kupa tech oraznovych spojek mohla byt normalne cestou a zorane pole udelat oraznove, ze se muze jezdit, to se divym, ze vam zensky nesli rozbit hubu.
A abych jen nekritizoval, tak shromazdiste perfektni, myti kol s obsluhou super, vyborne obcerstveni i vecerni akce. Priste se na vase zavody budu opet tesit a doufam, ze prijemne prekvapite
A jeste jednu velkou vytku, hlasky typu, tuto zkratku oddilu neznam, by opravdu nemely na MCR zaznit. To samy koukam, na chybejici nazvy oddilu ve vysledcich. To je takovej problem si stahnou aktualni seznam oddilu a naimportovat si ho do poradaciho SW (cca 5 minut prace)
Jak jsem již naspal v článku, závody měly krásné centrum, krásný web, hodně sponzorů. To platí. Celkový dojem ze závodů je však u mně trochu více pozitivní než u Honzy, převládl fakt hezký terén a až na vyjímky hezká stavba tratí.
S výtkami Honzy Urbana nelze než souhlasit. Jen pár bodů, které mi po jeho názorech rychle napadly.
1) těch kontrol, kde byl optimální postup během, bylo fakt moc, například v M21A běžět v sobotu přes les ke kontrole a pak zase zpátky stejnou trasou zpět nebo nedělní postup M21E přes super hustý hustník
2) klasifikace je samozřejmě diskutabilní, celkově to nebylo špané, ale pár brutálních úletů se našlo
3) to, že nebyl RACOM z lesa, byla velká škoda. ale speaker se aspoň snažil. taky mně mrzela neaktraktivnost vyhlášení, které nikoho nepřilákalo.
Jako stavitel middlu ke dvěma kontrolám ve sjezdu. Sjezd byl dlouhý a zdál se mi nebezpečný, proto jsem zvolil zpomalení formou kontrol. Dle mého názoru je to bezpečnější, protože to pak nemůžeš pustit úplně naplno a musíš se hlídat. Tvůj názor je opačný, to jsme probrali už na shromaždišti. Důležité je, že všichni závodníci sjeli zdraví :-)
Ač to může vypadat jako výmluva, tak v sobotu ráno nás vzbudil orající traktor. Než jsme se s ním domuvili, tak měl zoranou část u lesa. Přesně tu povoleou k ježdění. Jsou fakt věci, které prostě neuhlídáš.
Ohledně oddílu: kdo se v tom má vyznat, zkratku máte VIV, název takovej či makovej. My máme v oddíle lidi z Olomouce či Budapeště, ale jsme taky USK Praha a všichni to tak berou.
Kontroly 109/129. Opravdu nevím, jak může bejt kontrola ve sjezdu, kde jedou úplně všichni bezpečnější, než to sjet v naráz, natož pak když tam jsou dvě, to si vyloženě říká o úraz. A podobný kódy? Typická Aldovina...
Mapa: v sobotu mi to přišlo celkem dobrý, ale v něděli to fakt někde nešlo, cesta jako kráva která nebyla v mapě od závory, která v mapě byla, ale o dobrých 50m jinde byla jen taková perlička, ale těch míst, kde jsem to moc nepochopil byla celá řada. Totéž stavba, pěkný volby střídalo běhání hustníkem a totálně stupidní vracečky bez možnosti jít jinudy...
Ale jinak souhlasím s Mirkem, závody se celkem líbily a chválím různé prostory pro middle i long
KLádine, my v názvu nemáme slovo Vizovice. Jsme Gigant Orienteering. To, že svaz není ochoten dát zkraku oddílu podle názvu, ale podle dodávací pošty místa, kde je oddíl registrován, za to nemůžeme. Jsme registrováni na adrese Zádveřice, pošta Vizovice. S Vizovicemi máme jen to, že do Zádveřic vozí z Vizovic poštu.
K podobnému kódu. Není to Aldovina, ale mé přehlédnutí při stavbě. Nebyl v tom úmysl.
Jako nedělního stavitele mě mrzí, že jsem nemohl být v neděli v cíli a přímo reagovat na případné výtky (jezdil jsem s ČT po lese), zkusím tedy komentovat Vaše připomínky zde:
Použití oranžové: v nedělní mapě byla na většině míst vymapována do cest, vzhledem k charakteru podkladu jsem ale řešil otázku klasifikace - za mokra tečka, za sucha pomalu na plnou čárku. Po poli navíc jezdily různě "obuté" traktory, takže jeden týden byly koleje na poli úplně hladké, druhý týden s vytlačeným vzorkem jak na tankodromu. Velkou oranžovou plochu u cíle už komentoval Kekety, kategoriím, pro které byl tento postup možným ideálním se omlouvám, možná jsme mohli dát na nedělní start info o tom, že pole bylo podmítnuto. Pokud se ale nepletu, tak oranžová nevypovídá nic o sjízdnosti, pouze tam nemusím kolo nést, takže nakonec buďme rádi, že tam neudělali rovnou hlubokou orbu :-)
Čas sobotního startu a souběh závodů: Za sebe nevidím místo, kde by se pořádání dvou různých závodů negativně promítlo do úrovně MČR, čas startu middlu určitě od Adventure závodu nebyl odvozován. Já sám třeba nemám moc rád úplně pozdní starty, protože den je "zabitý" tak jako tak, ale když se vrátím dřív z lesa, mám možnost udělat ještě nějaký kratší výlet do okolí. Otázka je potom spíše systémová (a souvisí tak trochu i s nedělní malou účastí na vyhlášení) - proč nedělat v sobotu long a v neděli middle.
kvalita mapy: U klasifikace cest sehrála svou roli bohužel těžba po nedávných polomech, stahováním dřeva se sjízdnost změnila i o dva stupně, někde k lepšímu, někde k horšímu. Nevěřili byste také, co dokáže pár vlhkých dnů prostřídaných vedrem udělat s bujností vegetace na cestách. Poslední mapařské práce proběhly v lese ještě v pondělí před závodem a i když jsme se snažili projet větší část mapy, všude jsme se prostě nedostali. Pro zajištění stejných či alespoň podobných podmínek pro všechny závodníky jsme v nejexponovanějších částech zajistili v pátek před závodem vyžnutí cest křoviňákem. Pokud se i přes to někde objevily nové cesty, je to bohužel vyšší moc, ale kritiku samozřejmě přijímám.
kvalita tratí: Asi každý stavitel mi potvrdí, že jsou mapy nebo jejich části, kde se staví dobře a části, kde prostě "dobrý" postup nevymyslíš. Nebo vymyslíš, ale za cenu toho, že ten další bude závodníkům připadat zbytečný. V rámci longu byla možnost zvolit u některých kategorií přístup raději zamotat v jedné části lesa a netahat po celé mapě, ale zase za cenu projíždění jedné křižovatky 4x. Vybral jsem si využití větší části mapy. A mám za to, že i běhání hustníkem mělo vždy alternativu, sám jsem zvědavý na Vaše postupy na internetu a případné další komentáře zde.
"podobné kódy" v sobotu: Co je to podobný kód, má shodu na první, druhé nebo třetí číslici? Kód má přeci tři číslice a chci-li mít jistotu, že jsem na správné kontrole, musím je přečíst všechny. Diskuzi o tom, zda v tom sjezdu měly být kontroly dvě, jedna nebo žádná beru, ale motat do toho podobnost kódů? OCAD nabízí při vytvoření nové kontroly číslo, které nemám důvod měnit a ani po doladění tratí nezkoumám, jaký kód mají vedle sebe ležící kontroly. V neděli jsem třeba před cílem udělal "trojkontrolí" (152, 159, 160) s tím, že pár závodníků zmatu a ztratí půlminutku špatným odbočením v rychlosti, když jsem tam pak stál chvíli s kameramanem, byl jsem překvapený, jak velké procento lidí to bylo.
"Můj pohled"
Po přečtení komentářů mi nedalo a v dnešní (hnusně) deštivý den se přidávám se svým názorem.
K pořadatelům: shromaždiště i les byli vybrány na parádním místě, soulad s BA byl zajímavý, ale chápu to tak, že neměl sloužit ke zatraktivnění MTBO. Vzhledem k výběru počasí a typu občerstvení jsem velice spokojena.
K mapě: dokud budeme tvořit mapy pro tento sport z nadšení a v našem volném čase a dokud po lesních cestách bude jezdit lesní technika a růst na nich tráva, tak se obávám, že IDEÁLNÍCH výsledků nejsme schopni docílit. Já osobně jsem neměla pocit nějakého výrazného nesouladu na trati.
K tratím: již zmiňované dvě kontroly ve sjezdu byly opravdu trochu nebezpečné, ale naštěstí tlupa 300 tolerantních lidí to zvládla i s předjížděním i s dobržďováním ke kontrole. Ostatně asi jako v každém jiném sjezdu s kontrolou. I přesto, že pro mě tento víkend nebyl příliš úspěšný, se mi stavba obou závodů líbila.
Ke speakerovi: my nejsme žádná Lokomotiva Šumperk, ale Lakatoš Šumperk podle jednoho známého videa o opravě Lakatoše (odkaz ze slušnosti nepřikládám)
Takže GIGANTi díky za krásný pozdně-letní víkend
celkově pěkný
Stavba H21E + sobotní start
Když jsem se v neděli po závodech ponořil do vany a pálily mě poškrábané nohy i ruce, tak vzpomínky na oba závody nebyly moc příjemné... Když hodnotím tratě H21E s odstupem, tak tam vidím jak hodně zajímavé postupy (a že jich nebylo málo), ale taky spoustu takových, kde byla výhodnější varianta s přeběhem (a mezičasy mi potvrzují pocit, že za to přebíhání nemůžu nadávat sobě, protože to byly asi optimální varianty). Ale stejně všechno ostatní přebíjí nedělní postup na 16. kontrolu (118 - 133), kde by mě docela zajímal názor stavitele, kudy vedl optimální postup a hlavně na základě čeho mohl závodník posoudit, kudy optimální postup povede. Kdybych jel na výlet, tak zvolím asi jiný postup, ale při MČR na výlet nejezdím a podle mapy to vidím pořád stejně - není co řešit, když bude hustník v údolí dobře průběžný, dostanu při jakékoliv objížděcí variantě tak 2 minuty. A z mapy stejně nemám šanci poznat, jestli bude hustník "áčkový" nebo "céčkový", takže bude rozhodovat náhoda. V reálu byl hustník céčkový a náhoda rozhodovala i o tom, kdo bude mít štěstí a najde nějakou prošlapanější cestičku tím hustníkem. Nehledě na to, že probíhání takového hustníku s kolem nebaví asi nikoho...
Když píšete, že jste rádi za připomínky, tak přidám ještě jednu a to k sobotnímu startu - není dobré, když se udělá na úzké cestě, kde se vedle sebe vejdou sotva 3 závodníci (a tím myslím i úsek před koridory, ke kterým bylo složitější se přes čekající závodníky probít) a zároveň startuje v jedné minutě téměř 10 závodníků. Přitom v předchozím intervalu startovali 2, takže by pomohla možná jen lepší příprava startovky.
Postup HE na 133 má alternativy jak se vyhnout hustníku zleva (východ) - asfalt, 4 odbočka vpravo klička na konec cesty, přeběh na mostek a pak "zeleným" údolím, nebo zprava totální objížděčka, případně krácená ze zpevněnky za závorou 3 odbočka vlevo (tečky), dojet na konec krátké úzké čárky a přeběhnout lesem, ne hustníkem.
Souhlasím ale s argumentem, že mapový klíč neumožňuje rozlišit stav hustníku (nebo třeba podrostu v lese), závodník jde tím pádem do rizika proběhnu/neproběhnu, v závodě je pak prvek náhody (sám jsem se takto několikrát chytil), a asi by bylo lepší takový typ postupů nedávat.
Koukám na prvních 7 zakreslených postupů na http://www.mtbo.eu/routes/cz/scripts/reitti.cgi?act=map&id=47&kieli= a zatím všichni šli přes hustník.
Jinak na vliv náhody pamatují i pravidla - "Umístění kontrol a celková koncepce tratí musí vylučovat roli náhody."
Sobotny disk
Rada by som tu reagovala aj na situaciu ohladom asi 16 diskvalifikovanych ludi v sobotu, kedze sa to priamo tykalo aj mna..
Osobne nemam problem s tym, ze som disk, pokial som tym lesom fikala. Ide len o to, ze 1. o tom vobec neviem, cize umyselne to rozhodne nebolo, 2. nie som si toho vedoma, ani po tom, co mi hlavny rozhodca na mape ukazal miesto, kde to bolo, 3. a v reali islo vraj o daku vyjazdenu cca 5m skratku lesom.
Ja som na trati riesila situaciu v mape, ze odbocim dolava na chodnik a najdem kontrolu, co som (myslim si) urobila a kontrolu nasla.
Pod fikanim si ja predstavujem umyselne jazdenie lesom za cielom urychlit si trasu, ale beriem, ze tu sa mozeme chytat za slovicka..V danej situacii, ale rohodne o umyselne urychlenie si trasy neslo.
Vo vseobecnosti v tomto type terenu, kde mnohe odbocky nezodpovedali mape, resp. neboli dostatocne viditelne, sa stavalo pomerne casto, ze pretekari vbehli do lesa skor/neskor nez mali.. Rozhodne vsak nechceli fikat lesom za ucelom skratit si svoju trasu alebo inak ziskat vyhodu.. A takychto situacii bolo ako v sobotu, tak v nedelu niekolko.
Jasne, rozhodcovia nemozu byt vsade, no bolo by urcite rozumnejsie, keby sa strazili miesta, kde pretekar fika lesom ozaj umyselne.
Ja som za fair play a dodrzovanie pravidiel a kedze som vraj sla lesom, tak disk beriem. Ide mi len o princip, ci to na danom mieste bolo ozaj opodstatnene..
Tak ci onak dakujem organizatorom za preteky, lebo viem co je to za makacku... :)
Ještě k tomu fikání lesem. Tento příspěvěk není pasován k situaci na těchto závodech, ale je myšlen celkově.
Když závodník vjede v nějakém složitějším mapovém místě na křižovatku (technický sjezd, spleť více cestiček) a je tam výrazně vyjetá cesta od předchozích závodníků, která v reálu znamená nějakou lehkou zkratku a on tam najede, tak si nemyslím, že by to měl být důvod k disknutí. Samozřejmě je ještě o diskuzi, že třeba eliťáci či dobří mapaři vědí v reálu, co dělají, zatímco běžní závodníci si projetí této zkratky ani nevšimnou.
Jde o to, že sám závodník si toho asi není vědom a řeší různé mapové problémy. Viník je buď ten, kdo tu novou cestičku (zkratku) projížděl jako první, druhý, ... a ne ten, který tam jede jako padesátý. Také se dá spekulovat o tom, jestli to není chyba mapaře a jestli tam náhodou ta cestička opravdu už v náznaku nebyla a všichni závodníci do ní najeli s pocitem, že nejedou mimo cestu označenou v mapě. To samé je to i s kousky přerušených cest, kde pořadatelé cestu v mapě přeruší, ale v reálu běžně pokračuje dál. Vždy je lepší toto nejasné místo raději projet před závody 10x na kole, aby to byla jasná cesta a nebyly s tímto místem při závodě problémy.
Tímto vůbec neobhajuji ježdění lesem v případě, že závodník s vědomím jeho časového zisku a v situaci, kdy moc dobře ví, kde je a co dělá, zkracuje někde volným lesem (namísto aby kolo nesl) nebo opravdu výrazně třeba o 10m fiká křižovatky.
Jestliže situace byla dle popisu, tak to určitě za disknutí stálo. Ten první i druhý si závodník si prohřešku musel být určitě vědom, u dalších to je nejisté.
Můžeš prosím popsat, o jaké místo se v sobotu jednalo, abychom se všichni mohli kouknout do mapy? Jinak jak jsem i napsal v minué reakci, jízda hluboko v lese i fiknutí křižovatky má být určitě důvodem k disknutí.
Jde jen o to, aby se pořadatelé snažili takovýmto situacím předcházet a místa, která k tomu přímo vybízejí a nebo tam dokonce v reálu jsou nějaké náznaky zkratky, tak buď už v mapě jako cestu označili rovnou nebo naopak cestu v terénu zamaskovali (například naházení klacků).
Jinak samozřejmě sebereflexe závodníků je nejlepší způsob, jak naučit lidi nejezdit po lese.
První co vám v hodinách kartografie řeknou, že to je napůl věda a napůl subjektivní umění a nic takového jako dokonalá mapa už z podstaty existovat nemůže. I kdyby tam byla nová 6-ti proudá dálnice, tak pokud není v mapě, zavodník kolo nese. Nemůžeme se vždycky dohadovat, co je a co není cesta, co tam vyjezdili až závodníci během závodu a posílat závodníky na detektor lži, jestli to tam řízli úmyslně nebo omylem. Otázku úmyslu a viny mapaře vs. závodníka sem vůbec netahejte nebo bude jedinným řešením soud, soudní znalci atd. To sem vůbec nepatří. A s tím, že ne každej bude rozhodnutí hlavního rozhodčího a jury milovat musíte počítat.
Závodník jede dle mapy lesem = diskvalifikace a hotovo.
Ono to hotovo není tak jednoduchý. Tak například teďka v neděli chyběla v mapě zakreslená cesta kolem rybníka u vesnice Loučka. Byla na ní dokonce závora, takže to rozhodně nebylo nic, co by tam vyjezdil traktor v pátek před závodem. Takže ten kdo jako já jel "za rybníkem doleva" jel podle mapy po louce, jak se ukázalo v okamžiku, kdy cesta končila jakýmsi hnojem. Nebyl jsem určitě sám, kdo tam vletěl.
A teď co? Striktně vzato jsem disk, protože jsem jel po cestě, která nebyla v mapě. Což je samozřejmě blbost, protože stejně tak je podle pravidel potřeba udělat řadu věcí, aby se takováhle situace vůbec nemohla stát. Takže z druhé strany bych mohl jít v cíli podat protest, že mě špatná práce mapaře a hlavního rozhodníčího stála tak minutu. Což je samozřejmě taky blbost.
Prostě chci říct, že to není vždy tak jednoznačné aby se dalo říct "a hotovo".
trocha statistiky na konec - odbočka vpravo od kontroly č. 108:
kontrolu mělo 15 kategorií - 233 závodníků
z toho 10 kategorií -122 lidí v ideálním postupu a 5 kategorií -111 lidí ne v ideálním postupu (ale byli mezi "hříšníky")
Jestli jsem dobře pochopil, tak kontrola 108 měla být ta inkriminované, na které se diskalo.
Jen jsem ani při pohledu do mapy nepochopil, které bylo to kritické místo, kterého se týká to odbočení vpravo. Západně od kontroly? Nebo úplně jiným směrem? Kontrolu 108 jsem měl v M21A jako K7.
Co jsem udělal špatně? Popíšu svoje pocity při nájezdu na k.108 po cestě z jihu: valím to rychle po slušný cestě, vím, že za hustníkem vlevo budou nejdřív tečky a milimetr po nich odbočka vlevo ke kontrole, kolmo na cestu, asi nebude moc jasná, protože v tomhle lese je všechno rozplizlý a nejasný. Taky jo, vlevo končí hustník, tečky vlevo vůbec nezaregistruju, tak odhaduji vzdálenost tak 15 – 20 m, je tam odbočka vlevo úplně jasná ve správným úhlu, tak to tam pošlu, za 2-3 sec vlítnu do lesa, no cesta nic moc, snad je to ono, o 5 m dále už je cesta jasná a vidím hned kontrolu. Celá anabáze se odehrála maximálně v 5 sec. Za co mám být disk? Všechno sedělo. Je to moje chyba, že jsem nezkoumal, jestli se ještě dál náhodou nenapojuje další cesta? Nebo mapaře, že to nevychytal? I pokud bych nevědomky vlít do lesa a uvědomil jsem si to, co pak? Mám slézt z kola a vydat se do cíle jako Mirek Dušín?
Fakt vidím hlavní problém u pořadatele a v celkovém posouzení jury. Řešit tuto nejasnou situaci diskvalifikací v tak nepřehledném lese, kde řadu odboček lze jen tušit a udržet se na tečkách je někdy problém, to nechápu. Pokud pořadatel zjistil, že řada závodníků jezdí z nějakého důvodu tam kde nemá, tak bych se nejdřív zamyslel nad tím, proč tomu tak je a nezařazoval je rovnou všechny mezi fikače a diskaře. Příště doporučuji vzít si s sebou do lesa kus lajntuchu a natahnout ho tam, nebo tam naházet pár klacků jak někdo v diskusi již psal. Ale vychutnat si takto závodníky, kteří si to jedou na závody hlavně užít (aspoň u nás mezi důchodci v H40Long), to je dost pochybný. Pořadatelé z Gigantu nám připravili fakt pěkné závody, ale dobrý dojem ze závodů je po takovém faux-pas fuč. Tímto verdiktem vlastně nediskvalifikovali nás závodníky, ale diskvalifikovali především sami sebe.
Jestli je popis situace od Libora přesný (což podle preciznosti jeho popisu určitě bude), tak je to přesně ta situace, kterou dle mého lze považovat spíše za chybné zmapování než za chybu závodníka při snaze něco si zkrátit či získat časovou výhodu. A hlavně podle počtu závodníků, kteří takto byli disk v jedné kategorii, je asi vlastně jasné, že cílem většiny z nich nebylo si nic zkrátit, ale prostě chtěli najít cestu ke kontrole. A o skutečnosti, že druhá část cesty vedla až za stromem, nemohli mít vůbec tušení.
Takže z toho pohledu bych skoro navrhoval všechny tyto disky zrušit.
Tak tak. Pořadatel udělá rozhodnutí (disk), závodník podá proti rozhodnutí protest. Protest řeší jury a rozhodnutí jury je konečné. Dál už se s tím nedá nic dělat.
Neznám přesně průběh, ale doufám, že se jury byla podívat na místě v lese, což by se v tomto případě určitě slušelo.
Iny nas pretekar si vsimol ze je disk az v nedelu...
Protest som podavat neplanovala, lebo ak som cez les isla, tak nesiem za to nasledky, to som tu uz spominala. Chcela som len poukazat na tuto situaciu, aby sa o nej diskutovalo a do buducna aby sa rozhodcovia vedeli zamysliet nad problemom aj z pohladu pretekara, ktory preteka, ale nechce fikat ani inak porusovat pravidla.
Libor velmi presne popisal dany stav v terene, ja som sla presne tak ako on (aj ked to nebol idealny postup v mojom pripade) a verim tomu, ze naozaj potrestani ludia, vratane mna, ani nevedeli kde a preco a ako porusili pravidla.
Mam uz len jednu otazku do plena: ked niekoho dodatocne hlavny rozhodca diskvalifikuje, nemalo by mu to byt oznamene? Jemu, alebo veducemu klubu?
Protest som podavat neplanovala, lebo ak som cez les isla, tak nesiem za to nasledky, to som tu uz spominala. Chcela som len poukazat na tuto situaciu, aby sa o nej diskutovalo a do buducna aby sa rozhodcovia vedeli zamysliet nad problemom aj z pohladu pretekara, ktory preteka, ale nechce fikat ani inak porusovat pravidla.
Libor velmi presne popisal dany stav v terene, ja som sla presne tak ako on (aj ked to nebol idealny postup v mojom pripade) a verim tomu, ze naozaj potrestani ludia, vratane mna, ani nevedeli kde a preco a ako porusili pravidla.
Mam uz len jednu otazku do plena: ked niekoho dodatocne hlavny rozhodca diskvalifikuje, nemalo by mu to byt oznamene? Jemu, alebo veducemu klubu?
teď si neuvědomuju, jestli je nějaká povinnost upozornit závodníka na diskvalifikaci, nicméně závodníci se chodili ptát na prezentaci, ředitele, konkrétního rozhodčího, který to zapisoval a mě, i v neděli ... takže nějaký limit bychom asi neřešili (ale v internetové diskusi mi určitě někdo odpoví, že to jsou kecy týden po závodě ...)
stejně rozhořčený, jako teď vy, přišel z lesa člověk, který to zapisoval ... a řešili jsem do poslední chvíle čísla a ne jména, kdyby si snad někdo myslel, že jsme měli spadeno na nějakou kategorii, nebo osobu !
jak jsem psal - měli bychom začít u sebe : nebudu už objíždět ani kaluž, abych se náhodou nedostal mimo cestu ...