Český pohár - 5. a 6. závod - ČÍMĚŘ
Pořadatelé zvolili atypickou kombinaci první den middle a až druhý den long. V mužích vyhrál middle Jirka Hradil (TZL) o 21 sekund před Vojtou Stránským (KPY) a o 1:01 před Honzou Svobodou (SMR). V ženách vyhrála díky skvělému závěru Renata Paulíčková (SJI) o 55 sekund před Stankou Fajtovou (VBA) a o 1:03 před Martinou Tichovskou (VSP). Nedělní long sloužil jako nominační závod na Světový pohár do Švédska. V mužích vyhrál suverénně opět Jirka Hradil (TZL) s náskokem 4:51 na Vojtu Stránského (KPY) a 4:54 na Martina Ševčíka (TBM). Na mezičasech je krásně vidět, že Vojta skončil druhý až díky nejrychlejšímu času ze sběrky do cíle. V ženách vyhrála Martin Tichovská (VSP), která vedla na všech mezičasech, 1:28 za ní skončila Renata Paulíčková (SJI) a 4:12 zpět Veronika Kubínová (SKV). Kompletní výsledky všech kategorií včetně mezičasů naleznete na webu závodů a i na ORISU.
Dle názorů lidí se závody líbily. Závodů se zúčastnilo v sobotu 328, v neděli 332 závodníků. Centrum závodů bylo v areálu dětského tábora, tedy ideální centrum pro závody i pro pobyt s dětmi na závodech. Závody provázelo stabilní počasí beze srážek. V lese nebylo úplně sucho, srážky před víkendem byly znát, ale šlo to. Pořadatelé nepřipravili pouze hezké závody MTBO, ale také široký doplňkový program. Dětské závody na kolech a odrážedlech, večerní koncert kapely Die Kabbelka, netradiční večerní štafety. Navíc skvěle využili areál tábora pro atraktivní dojezdy po oba dny. Ostatní pořadatelé by si mohli vzít příklad. Doufejme tedy, že další závody bude ČZU pořádat dříve než za 5 let od minulých závodů.
Závodníky MTBO čeká nyní 2-týdenní volno, Český pohár pokračuje 14.-15.6. ve Svratouchu pod taktovkou bikerů z Nového Města na Moravě. Na programu bude v sobotu jediný letošní free order a poté v neděli middle. Přihlášky jsou do neděle 8.6.
KRATIČKÝ UPDATE OD ŘEDITELE ZÁVODU - FANDY PAŠKA
Neměl jsem moc příležitost vyslechnout reakce, nicméně z doslechu mám dojem, ze závody byly hodnoceny spíše kladně. Počasí bylo přívětivé, nedeštivé, polojasné, mohlo být trošku tepleji. Za víkend se vypilo 14 sudů piva, jídlo bylo prakticky zlikvidováno, na parkoviště jsme se vešli tak akorát (naštěstí), překvapivě veliký zájem byl o dětský závod.
Super
anketa
Díky za super závody. Jen dotaz do pléna z hodnocení:
atraktivní dojezdy po oba dny -
já nevím jak vás, ale mě motání se dokola na dojezdu moc nebaví. Ale zajímal by mě názor většiny
Nicméně si tímto dovolím požádat o-bikerské příznivce (slečny především), aby se nestyděli a založili Chláďův fanclub a postarali se mu na dojezdu o pořádný kotel (c:
Já ty fanaušky resp. atmosféru dojezdu nepotřeboval pro sebe, spíš mi to přišlo proti tomu mtb závodu jako dost velký kontrast.
Řekněme si na rovinu, že já už jsem rychleji jet nepotřeboval :-)
Ale je fakt, že jsem tam nemusel nikoho předjíždět, tak mě to nijak "negativně" neovlivnilo.
Ahoj,
motanici na dojezdu jsem vytvoril z duvodu trochu ozvlastneni dojezdu a aby v soutezi o nejrychlejsi dojezd nebylo nejdulezitejsim faktorem jen vyvynuti maximalni rychlosti, ale i trochu techniky.
To ze na dojezdu nikdo nefandil, za to bohuzel nemuze poradatel, ale vidim to spis jako nezajem ostatnich zavodicich jit souperum zafandit (a nevim jestli by to bylo lepsi pokud by byl koridor tazen stredem tabora :o(
Patřím k těm, co techniku nějak extra vypilovanou nemají a už to asi ani nedoženu ;-) Z kola jsem si tedy koloběžku udělala, do cíle se domotala a brala to jako zpestření... Ale asi by mi nebylo příjemný, když bych svou neobratností zavinila nějakou kolizi, což by bylo reálný, pokud by se nás na dojezdu sešlo víc a minimálně jeden by chtěl třeba vyhrát prémii...
Jinak se mi moc líbilo, že pořadatel pamatoval i na děti a vymyslel doprovodný program nejen pro dospěláky, ale i pro prťata.
Jsem klidně i pro více techniky ! Několik kládiček, skákácích ramp, dropů, palety, lávky apod. Rovně a rychle jezdíte po šotolinách v lese. MTBO je outdoorový sport v nepřehledném terénu, kdo chce jezdit jenom rovně po hladkém povrchu , nechť se přesune na dráhu či silniční závody. Proč nedat šanci šikovnějším, jak už zaznělo, a ne nabušencům s nalitými stehny. Navíc atraktivní technický dojezd možná přiláká více fandících diváků. Představte si to hallo, být na dojezdu k vidění takovéto atrakce, jak zachytil rychlý fotograf http://www.mtbo.cz/fotky/2014-05-31-cimer-honza-mak-svoboda/2014-05-31-107.jpg. (doufám, že pád byl bez následků na zdraví i technice) - a předjíždění ? vyplyne to ze závodu - uprostřed závodu v single trailu si buď rádi odpočinete, nebo si houknete.
Jinak moc hezký víkend ! díky !
Dojezd v sobotu mi nevadil (v neděli jsem nejel), ale je to asi tak maximum toho, co jsem ochoten akceptovat. Navrhované klády, palety apod. - to už by byla jiná disciplína.
Jinak závody hodnotím celkově kladně, tratě jezdivé, zázemí super, jídlo a pivo dobrý, děti si taky zazávodily, takže jedinou vadou na kráse byla kvalita mapy na naší 5. kontrole v sobotu (H40L).
Ač zdaleka nejsem technik a na takovýchto vylepšených dojezdech ztrácím, tak si myslím, že pokud to jde, tak to do závodu patří. Závod by měl přece prověřit závodníka po všech stránkách - rychlost, vytrvalost, orientace, technika, ... Znamená to ale, že prostor umožňuje ZAJÍMAVÝ dojezd až do centra (pro dva dny DVA zajímavé dojezdy) - což v Číměři šlo. Nemá smysl za každou cenu natahovat dojezd do centra, když je to o ničem nebo po oba dny stejné, jako např. vloni u Moravičan (dojezd z longu první den po hrázi byl OK, ale druhý den to samé z middlu už silně postrádalo jakékoli kouzlo).
Závody v Číměři bez chyby, díky Rolníci!
>Závody v Číměři bez chyby, díky Rolníci!
To jsem byl jedinej komu vadily jiny tvary krizovatek? Podle mapy si vzdy predstavuji jak ta krizovatka bude vypadat, abych nemusel dlouho premyslet a zde jsem vetsinou dojel na krizovatku a tvar byl uplne jinak :-(
Viz strany 6 a 7 z dokumentu ze seminare poradatelu www.mtbo.cz/dokumenty/Mapy.ppt
Honza má pravdu, a navíc je to jeho funkce - dohlížet na kvalitu map a tratí a "tahat za provaz z druhé strany". Já jsem si ale v Číměři žádných větších odchylek tvarů křižovatek nevšiml. Asi jsem jel moc rychle. :-) Navíc taky patřím ke hříšníkům, co u nás některé tvary správně neupravil, dashpointy nepoužil, barvy správně nevyladil, ... :-))
Špatný tvar křižovatky mi obvykle pocit ze závodu nezkazí (i když už jsem např. v Pezinku zrovna kvůli tomu i bloudil), ale někdo to musí stále hlídat a upozorňovat, ay se to nezhoršovalo, ale zlepšovalo.
U mě dobrý!