Mistrovství ČR + Český pohár - MOSTEK
Přes tři stovky bikerů přijeli bojovat o tituly do Mostku, kde v obecním Autokempu s koupalištěm nalezli pěkné a důstojné zázemí pro oba mistrovské závody. Organizační tým OK Jilemnice připravil zajímavé tratě, kdy po oba dny panovala po dojezdu do cíle spokojená nálada.
V ženské elitě si na oba tituly vyšlápla Martina Tichovská (VSP), kterou na bedně také dvakrát doplnila Veronika Kubínová (SKV) a to 3. místem na krátké trati a 2. místem na klasické trati. Na krátké pak druhé místo vybojovala Renata Paulíčková (SJI) a na klasice pak na třetí příčku proklouzla Markéta Drobníková (ZUP).
České mužské elitě vypálil rybník Lucca Dallavalle z Itálie v obou mistrovských závodech. Nejúspěšnější z Čechů tak byl Marek Pospíšek (TBM), který byl na middlu druhý a na longu třetí. Na krátké trati je doplnil na třetím místě Martin Ševčík (TBM) a na klasické na druhém místě Vojtěch Ludvík (STB).
Páteční noční průtrž přeci jen trochu poznamenala sjízdnost některých částí sobotní krátké trati, ale naštěstí zásadně nezhoršila nedělní klasiku, kde se pořadatel obával přesunu místního červeného bahna do centra závodu. Sobotní vyhlášení vítězů a tradiční večírek s živou kapelou se také trochu zázrakem obešel bez deště, který se spustil až v neděli pozdě odpoledne.
Ceny pro nejlepší, tedy Mistry ČR, vítěze Veteraniády a Českého poháru předávala s předsedou sekce MTBO a ředitelem závodu místostarostka obce Mostek Ing. Dagmar Včeláková a kromě diplomů a medailí si vítězové odvezli ceny od firmy ForRide, Haven, Superior, PrologBike Trutnov, Lasting a organizací Svazek obcí Jilemnicko a Podzvičínsko.
Za podporu je třeba poděkovat hlavně obci Mostek, které zapůjčilo pro akci areál autokempu a vyšlo pořadatelům maximálně vstříc. O občerstvení se postaral místní SDH Mostek, který zároveň zajistil i mytí kol a úschovnu kol. Jedinou kaňkou na závodě je tak ztráta kola jednoho z pořadatelů, které se ztratilo v neděli po vyhlášení vítězů při balení a odjezdu závodníků z prostoru od obslužného objektu pořadatelů.
Závodníky MTBO už nyní čekají pouze poslední závody sezóny. Za 2 týdny pořádá největší pražský oddíl EKONOM PRAHA závody v Říčanech u Prahy. V sobotu se můžete těšit na sprint a middle a v neděli pak na MČR družstev.
PS: Článek je opět sestaven z informací od Davida Hlaváče (ředitele závodu) a částečně editován.
Muj pohled :-)
Od zavodu pod Davidovou taktovkou jsem si hodne sliboval (jelikoz vim, ze MTBO zije) a bylo to taky videt. Od rana kmital a snazil se, aby zavodnici byli maximalne spokojeni.
sobota: Kdyby byly vyrezany kolecka a spojnice a tiskarna dodrzela spravne barvy, tak to byl jeden z nejlepsich middlu, ktery jsem kdy jel. Stale co resit a plne se koncentrovat. Opravdu uzasne.
nedele: Klasika zacinala taky hodne pekne, dosti zasadni volby, krasne vyjezdy a sjezdy, ktere pro me bohuzel skoncily kousek za petkou na necem, co mapar nazval cestou :-( (urvana patka, ohnuty ram, nastesti mi byl zapujcen imbus, takze jsem nemusel nest kolo 5km do cile a mohl jsem aspon tlacit, hezkych 80 minut :-) ). Behem teto cesty jsem mel dost casu zkoumat zbytek trati a prislo mi, ze od osmicky tak trochu ztratila naboj a volba se smrskla jen na par bezvyznamnych zleva/zprava na zaver postupu, i te proklete pasazi se dalo pri trose snahy vyhnout. Bohuzel opet spojnice a kolecka zakryvaly mozne volby, takze kreslic mapy si radu ze seminare nevzal k srdci (pry moc prace :-( ), ci li nekteri zavodnici dali zbytecne objizdecky.
zazemi: kemp moc pekny, jidlo i piti bylo, jen skoda tech nerozchozenych radiovych mezicasu z lesa (holt nekde komunikacni sum)
I pocasi nam pralo, takze to bylo velmi dustojne MCR za coz patri poradatelum dik, tesim se na jejich dalsi zavody
Moje řeč, měl jsem ze závodů fajn pocit, než přišel nedělní postup na desítku. Ideální postup mi překryla čára a já místo něho vydal přebíhačkou, na jejímž konci na mě čekala místo cesty nezakreslená ohrada s elektrikou, bejkama a jejich řvoucím majitelem. Doufám, že pan bejkař dorazil s tím obrovským kladivem i za pořadatelema, aby si pamatovali, že kolečka se vyřezávají a čáry zalamují.
Víceméně souhlas s Honzou. Zázemí velmi pěkné, snad se majitel kempu vyrovná s mírně rozježděným trávníkem a majitel hospody s nekompletním arsenálem sklenic...
Middle - velmi pěkný terén, vcelku dobrá stavba, rychlé rozhodování mezi na prvni pohled ekvivalentními postupy. Měl jsem problém s mapou - neseděly mi barvy, přišlo mi to lehce nečitelné, barvy hodně "přeřvané", cesty se v tom lehce ztrácely. Kódy kontrol byly za rychlejší jízdy v někderých případech prakticky nečitelné. A jak se dostanu (M21A) na předsběrku jsem musel hodně dlouho studovat, než jsem přišel na to, že pod spojnicí mezi 16-17 je asfaltka :-)
Long - začátek kličkování, hustá síť cest hned od startu se soustředit, pak údolíčka a strmíčka, pak sajrajt a cesta plná klacků, pak zas dobrý a u rybníčka mezi 6 a 7 v mém případě přervanej řetěz. Následný výlet s koloběžkou zpět do cíle přes dvě mapy ve slejváku umocnil výrazný zážitek. Narozdíl od soboty byla většina teček, co jsem si stihl všimnout a projet/projít, opravdu nesjízdná. Opět jsem měl stejný problém s mapobarvama jako v sobotu. Pár spojnic bych zalomil, bylo by to čitelnější.
Díky
Připojuji k poděkování za velmi povedený víkend a úžasnou práci pořadatelů - pěkné tratě, bezva zázemí i večerní hudební zpestření...
Jen bych se taky přimlouvala za vyřezávání koleček a posouvání spojnic mimo cesty. Pokud se to spojí s už ,,blbějším,, viděním závodníka a celkem zásadně to pak ovlivní volbu postupu, v cíli to prostě zamrzí ;-)
Ale jinak moc hezký :-)
Vyřezávání koleček a stavba longu
Ahoj.
Domnívám se, že by bylo dobré prosadit vyřezávání koleček a úpravu spojnic + ještě bílé okraje kódů opravdu za standard. Myslím, že nechávat vše jen na klíči s horní/spodní fialovou je škoda a zhoršuje to čitelnost (V neděli třeba tečka u pod kroužkem sběrky, postup 45-74, 70-58; v sobotu kroužek a kód 75).
Navíc je to podle mě i v OCADu poměrně pracné a nepohodlné (nutnost exportovat mapu a tratě do jednotlivých souborů atd.) Dokonce si myslím, že v případě kvalitní tiskárny (odzkoušeno třeba s Žaketem) toto pak není vůbec nutné a je možné tisknout tratě z OCADu standartně, jen s volbou “overprint” u spodní fialové.
Organizace závodů se mi líbila, včasné informace na webu, hezké centrum, zázemí, vyčítání, výsledky, zajištění přejezdů silnic atd.
Middle byl moc pěkný, jen bych uvítal na mapě méně nepotřebných detailů (např. kameny v lese) v kterých se mi občas ztrácely kódy (51,75) a méně “černou” šedou (ploty, budovy). Velikost některých symbolů (posedy, krmelce mě přijde jiná na sobotní vs.nedělní mapě při stejném měřítku). Hodně se mi líbila pečlivost kresby napojení křižovatek (dash pointy).
Long se mi naopak nelíbil, kvůli, podle mě, příliš “nebajkové” a k přeběhům nutící stavbě v M40L. Ostatní kategorie na tom byly myslím o dost lépe, ale naše celá série postupů 74-69-35-70-58 (hlavně ten poslední, navíc se zakrytými detaily spojnicí) mě dost otrávila. Zajímal by mě názor ostatních, co za toto zhusta kritizovali např. minulý závod ve Vlkánčicích (který byl podle mě stavbou lepší a citlivější).
Máš pravdu, patřím k těm, kteří ve Vlkančicích nadávali, i když to tam bylo lépe postavené. Ale taky to nebyl žádný zázrak, měli jsme několik kontrol umístěných zbytečně na vrchol kopce a i celá stavba šla udělat lépe.
V Mostku to však bylo ještě horší, pokud jde o množství běhání. Přesně ta sekvence kontrol, které jsi popsal. Ideální postup seběhnout kolmo 12 hustých vrstevnic není žádná hitparáda, aby se o 2 kontroly později seběhlo kolmo vrstevnic jen 10 :-)
Dělám MTBO proto, že koleno mi stávkuje při běhání, takže jsem si to užil. Ještě dnes je oteklé a nemůžu chodit ze schodů. Proto prosím další pořadatele - dělejte závody, kde se jezdí na kole :-)
S tou nebajkovou pasáží M40Long souhlasím, taky se mi moc nelíbíla, ale tentokrát jsem ji bral jako nutné zlo. Jsou terény, kde se asi úplně dokonalá stavba líbivá všem dělá velice těžko. (navíc po těch deštích...)
Závody jinak ale byly hezké, zázemí super a navíc, ještě nikdy jsem nesledoval takhle zblízka dojezd závodníků z bazénu.
Vyřezaná kolečka a posunuté spojnice - asi si to fakt budeme muset nařídit nějakým předpisem, protože jinak to dělají převážně jen ti, co aktivně jezdí a umí s OCADem. Pokud se k finální přípravě mapy dostane nebajker, přijde mu posouvání spojnic zbytečné, protože u stolu v kanclu je přece vše krásně vidět... No, zaplať panbu letos u nás za ten free order :-), jak si kdo zalomil, takový to měl.
ředitelovo...
supr mistrovství
Komentář pěšáka
Pořádání závodů dá vždycky obrovské množství práce a podzimní termín, kdy bývá MČR, je asi ten nejzrádnější. My (GIGANT) jsme pořádali MČR vloni ...
Tráva roste po dešti jako divá, sjízdná cesta dokáže zarůst v tečku za dva týdny. Počasí dokáže udělat ze závodu bahenní orgie, nebo taky úmorné peklo.
Z tohohle pohledu smekám před pořadateli. Zázemí vynikající (teplé sprchy, bazén, ráno čerstvé bucty, ...), večírek hoden Mistrovství :-)
Stavba tratí (M40L) se mi v So líbila a to právě i proto, že se občas mohlo běhat. V Ne už se mi nelíbilo, že se muselo běhat. Já mám na rozdíl od Keketyho kolena v cajku, takže jsem na tom vydělal, ale postupy 74-69 a 70-58 mě přišly "nabajkové". Ale na druhou stranu, ja to Mistrovství ... , tak ať prověří všechny stránky závodníka ;-)
Co naopak hodnotím kladně ja sytost barev. Konečně jsem za jízdy bez potíží viděl, co je žluté, co je zelené, oplocenky atd. Prostě vše, co jinak nevidím, když je to světlé nebo šedé. Kvůli šedému srázu jsem mohl ošklivě havarovat při sprintu ve Skelné Huti ...
Celkově hodnotím závody velmi kladně.
Pořadatelům DÍKY!!!