Český pohár MTBO 2015 - Zlín
Pořadatelé připravili opět velmi dobré závody MTBO. Účast (284 startujících) byla s ohledem na prázdninový termín velká, mimo českou špičku se na startu objevili závodníci ze 13 států, byl to pro ně skvělý trénink na MS MTBO 2015, které se koná již za týden v Liberci. Sobotní krátká trať proběhla v okolí Spáleňáku a Barabáše, v neděli závodníci jezdili kolem majáku až k Salaši.
10. kolo - middle - sobota 8.8. Výsledky M21E – 1. Marek Pospíšek (KOS TJ Tesla Brno), 2. Luca Dallavale (Italy), 3. Kryštof Bogar (OK Jiskra Nový Bor). Výsledky W21E - 1. Anna Garde (France), 2. Emily Benham (Great Britain), 3. Renata Paulíčková (OK Jihlava).
11. kolo - long - neděle 9.8. Výsledky M21E – 1. Ruslan Grítsan (Russia), 2. Vojtěch Stránský (TJ Sokol Kralupy n. Vlt.), 3. Kryštof Bogar (OK Jiskra Nový Bor). Výsledky W21E - 1. Martina Tichovská (USK Praha), 2. Marie Březinová (LKT 80 Šumeprk), 3. Emily Benham (Great Britain).
Na základě rozhovoru se závodníky je jasné, že pořadatelé se zhostili svých povinností na výtečnou. Velmi kvalitní zázemí měli v oddílové klubovně i v sousedním areálu Svahu Zlín. Poděkování patří také České policii za ohlídání přejezdů přes frekventované silnice.
Zbyněk Pospíšek, předseda sekce MTBO ČSOS, M50 – sobota 2. místo + neděle 4. místo„Co říci k dnešním závodům? Jak bývá ve Zlíně zvykem, opět to byly dobré závody. Dobrá mapa, stavba tratí také, jen snad pro ty starší kategorie – kolečka pro přesné umístění kontroly a jejich číselné popisy trochu větší, my, veteráni již na to tolik nevidíme. Jinak si jako předseda sekce velmi cením toho, že SKOB Zlín je schopen každé dva roky uspořádat v rámci Českého poháru MTBO ev. MČR MTBO skutečně kvalitní závody – takových oddílů již ani moc nemáme. Ale na Zliňáky je vždy úplný spoleh. Díky."
Hans Kvale, NOR, člen sekretariátu IOF, M21E, sobota 13. místo
„Závody v CZE jsem ještě nejel, byl jsem mile překvapen. Kvalitní mapa, stavba tratí i organizace – nemělo to chybu. Můj výkon – teď jsem moc netrénoval, služební povinnosti – ale jsem spokojen. Budu za týden na WOC MTBO 2015 – CZE, Liberec – pokud to budou takové závody jako dnes – proč ne, vy asi umíte".
Vaněk Petr, MTBO Hradec Králové, M21E
„Dobré a pěkné. Jen jsem zazátkoval na jedné kontrole, tam se křižovala trať a já jsem si kontrolu neoznačil – tedy disk. Ale to byla moje chyba. Pokud budou ve Zlíně další závody, opět rád přijedu a dám si větší pozor".
Marek Pospíšek – Tesla Brno – sobota 1. místo + neděle 10. místo
K sobotnímu závodu – souhlasím s hodnocením účastníků výše. K nedělnímu závodu - klasické tratě bývají fyzicky náročné, délkou i stoupáním. K tomu velké horko. My si vozíme nápoje s sebou, ale to nestačilo. Pořadatelé by sice mohli připravit i občerstvovačku, to ale není jejich povinnost, jen možnost. Mapa dobrá, stavba tratí také, snad jednodušší než v sobotu. Jen jsem hned na prvním dlouhém postupu udělal chybu, už to bednu nevypadalo. Ale máme před MS v Liberci, za týden – tak jsem trať pojal tréninkově – na rovinatých úsecích rychlost, do kopců také. Nakonec z toho bylo 10. místo a má ztráta za vítězem 10 minut – tak to nebylo tak zlé. Ale, opět se rád do Zlína vrátím, Zlíňáci prostě MTBO umí.
Článek byl sestaven na základě informací od Michealy Hančíkové a následně redakčně upraven.
Korekce
Omlouvám se. Nemám ve zvyku všechno komentovat, ale po přečtení tohoto článku tu potřebu mám. Nevím odkud autor tohoto článku vzal mě vyjádření k závodu. Jediný s kým jsem hovořil byl jakýsi regionální novinář, který mně žádal o vyjádření, když jsem šel po sobotním závodě vrátit číslo na prezentaci. Ač frustrovan z nepovedeného závodu, dílem vlastními chybami (defekt, neznalost pravidel mtbo) tak pro mně naprosto nečitelnou mapou (jsem vic cyklista ne mapař a v mtbo se pořád učím) jsem se snažil vyjádřit směrem k pořadatelům s úctou a pokud možno diplomaticky. Přesto bylo mé vyjádření daleko tomu co je zde z mých úst publikováno. Nevadily mi kopce a teplo mi vyhovuje, ale stavba trati, použita mapa a třeba umístění kódů kontrol, které pro mně byly nečitelné mi vadilo. V tomto duchu jsem se vyjádřil i dotyčnému pánovi. I když mi řekl, že mé vyjádření upraví, netušil jsem, že z mé v podstatě negativní reakce vznikne nadšení, jak bylo všechno "skvělé" a že se do Zlína rád vrátím. Tolik jen korekce mého vyjádření. Petr Vaněk XHK
Sqělé??? Jak co ...
Jelikož jsem v podstatě místní (z Napajedel), tak jsem jezdil přímo na start a z cíle domů, takže zázemí nemohu hodnoti. Píše-li někdo, že bylo dobré, věřím mu. Já bych se tam ale asi upekl ...
Posuzovat budu to, co jsem skutečně zažil. A to jsou tratě M40.
V So mi VELMI vadila malá písmenka kódů u kontrol, mnohdy jaště na "blbém" pozadí. Přitom mnohdy stačilo text jen o pár mm posunout, nebo posunout na opačnou stranu od kolečka. Konkrétně: 1-125 nečitelné, 2-126 nebo 128? (přetisk přes pěšinu), 3-128 nečitelné, 4-105 přetisk přes asfaltku, ... další relativně čitelné, i když malé ... , 12-115 nebo 116? (přetisk přes pěšinu), ... dalí celkem čitelné ... , 14-146 mohlo jít na bílý podklad jako 10-133, 19-123 nebo 133? (přetisk přes cestu). Shrnuto: po několika kontrolách jsem přestal kontrolovat kódy abych nemusel pořád zastavovat.
Satvba trati nijak nenadchla. Hodnotil bych to na slabý průměr: známka 3-. Rozhodně se z mapy dalo vytěžit více.
V Ne už byla písmenka čitelnější až na drobné výjimky (5-123, 11-130) se nepřetiskovala s podkladem. Co však bylo KATASTROFÁLNÍ byla stavba trati! Pokud vím, má být LONG o zásadních volbách postupů. Kde jsou?
Možná 1-118. Ale 2-149, 3-102, 4-134, 5-123 naprosto tupé postupy bez jediné byť špatné alternatiy!!! Nebo snad mělo být alternativou k jízdě po asfaltu běžet po lese s kolem na rameni či jezdit po tečkách? Budu pokračovat: 6-124 OK, 7-104 OK (kdyby nejsjízdnější cesta nebyla celá vysypaná makadamem, což smrdělo defekty a ošklivými pády), 8-105, 9-106, 10-146, 11-130, 12-150, 13-113 opět přehlídka tupých postupů po hřebenových asfaltkách vždy tam-a-zpět na centrální křižovatku s obrovskými protisměry!!! Snad se jako volba tvářil postup 105-106, ale kdo volil postup přes údolí, toho lituju ... Jen snad, kdyby tam nebyl "zazmijovaný" úsek cesty nad malenovickou Rivierou (místní znají), tak se o tom postupu dalo chvíli uvažovat. Jinak ne. A dojezd do cíle přes Barabáš byl paměťák ze So,bo jsme jeli stejnou cestou. Asi se kluci stavitelé neznají a nedokáží si to pohlídat ... Shrnuto a podtrženo, slabý podprůměr: známka 4- !!!
A ještě jedna poznámka na závěr. Nejméně 10 dní dopředu se vědělo, že budou extrémní teploty nad 35°C. Každý si s sebou bral lahve s pitím a "velbloudy", ale postavit občerstvení s vodou na centrální křižovatku dosažitelnou pohodlně autem, kudy jsem jel osobně 4× (a většina minimálně 2×) by jistě bylo za strany pořadatelů chválihodné. Takto bohužel není moc co chválit.
Ale nakonec pochválím alespoň bezproblémové zpracování závodů na PC.
M.K.
Asi jsem byl na jiných závodech
Po přečtení doplňujících komentářů si nejsem jist zda jsem byl na MTBO ve Zlíně.
1.Sobota: zřejmě nejlépe udělaná mapa v poslední době. Přesné křižovatky, všechny cesty, .. Stavba tratě M40- nemohu nic vytknout, snad až na jednoduchý závěr, který byl zase okořeněný efektním dojezdem do centra. Terén- prostě těžký, proč ne.
Závěr ze soboty: pokud někdo neumí mapu a nechce jezdit do kopců, nemá jet na MTBO do Zlína, ale podle navigace autem do Chorvatska
2. Neděle: mapa opět na slušné úrovni, prostor pro stavitele poněkud složitější (nutno dodat, že trať M40 se dvakrát nepovedla, ale zas tak špatné to nebylo). Terén- opět těžký
Závěr z neděle: nebýt "hluchých" míst bez možnosti volby, tak to byly zase super závody. Oblítl jsem to na 0,4l šťávy a 0,5 bidónu vody na polívání. Občerstvovačku na 85 minut rozhodně nepotřebuji.
Co vytknout: postupy proti ostatním závodníkům v neděli, rozmazleného spíkra, který v sobotu utekl a v neděli se musel napapat před vyhlášením a ještě nestál za nic. Obsluhu za barem
Co pochválit: sobotní závod- nejlepší v sezóně, celkově organizaci zlíňáků, kvalitu map.
Díky za pěkný víkend pořadatelé. Pokud někdo bude mrčet, tak ho pošlete za mnou, já mu na mapě ukážu, že zřejmě nejel správně a nebo ho za Vás rovnou pošlu do prdele. Ať to nemusíte dělat Vy.
Bureš Pavel
Díky za potvrzení mého názoru, že stavba tratě M40 v Ne se nepovedla.
M.K.
Velice Ti, náčelníku, děkuji, že ses nás zastal!!!
Za pořadatele chci jen poděkovat všem závodníkům, kteří se zúčastnili i přes náročné podmínky stran terénu, teploty, tlaku i rosného bodu a také zdůraznit, že jsme se maximálně snažili připravit co nejlepší závody. Přesto se ne všechno povedlo a my přijímáme veškeré, i nepříjemné, připomínky a věřím, že nás to posune dál a neodradí od dalšího pořádání.
Lenka Vavrysová, hl. rozhodčí závodů
Koukám, že jsem svým konentářem vyvolal dojem, že vše byla špatně, a to jsem tedy rozhodně nechtěl. To mě opravdu mrzí. Věřím, že zázemí bylo super, ale tam jsem nebyl a to jsem předeslal, že nehodnotím.
Také ode mě nezazněla jediná výtka na kvalitu mapy ani přílišné kopce, či cokoli podobného.
Já chtěl obrátit pozornost k jedné, dle mého názoru podceňované oblasti, a tou je stavba tratí a tisk tratí.
1. Lenko, zkus si jako hlavní rozhodčí přiměřeného věku :-) vzít So mapu M40, sedni na kolo a v nejbližším lese zkus v závodní rychlosti přečíst kódy kontrol. Mě se to dařilo jen zřídka a několikrát jsem se zmýlil.
2. Zkuste si udělat drobné mapové cvičení. Na mapě M40 z Ne vypusťte všechny sudé kontroly. Co zjistíte? Zaprvé, kvalita tratě se rozhodně nezhorší. Zadruhé, mnohdy se na postupech bez volby objeví několik zajímavých potenciálních voleb postupu. Zatřetí, vhodným doladěním lichých kontrol se dala postavit rozhodně zajímavější trať.
Při posuzování stavby tratí bychom měli být sami na sebe přísní. Nebo se náš krásný sport zvrhne na MTB (bez toho "O" na konci). A myslím, že o to "O" by nám mělo jít především. V Ne tam toho "O" bylo jako šafránu.
Přeji všem krásný den ... :-)
M.K.
Ahoj Burdo,
ano, ozvučení a komentování jsme totálně prosrali. Nebudu tady rozjíždět žádnou apologetiku, jen bych rád pořadatelům do budoucna přátelsky poradil. Tedy se vystříhejte situace, kdy:
1) nemáte vůbec žádné mezičasy z lesa a výpočetka je úplně mimo cíl, takže vám tak leda jednou za půl hodiny přinesou průběžné výsledky,
2) od mixáku pořádně nevidíte ani na dojezd, natož na sběrku, o cíli nemluvě,
3) abyste viděli aspoň něco, musíte se přesunout do svahu pod oblouk, kam už vám ale mezičasy nikdo nenosí ani sporadicky,
4) jakmile se vzdálíte od mixáku, začne vám do něj někdo hrabat a otáčet bedny, takže stejně nikdo nic neslyší,
5) emigrací na lyžařský svah se kromě mezičasů zcela odříznete od stánku s občerstvením, takže nemáte ani jak zaplašit chmury a rostoucí frustraci.
Pak je totiž opravdu těžké zvládnout takový výjeb se ctí a nenasrat se u toho.
Mějte se všichni krásně,
Jiřin
Hodnocení
Souhlas se Zbyňkem Pospíškem. Na MTBO do Zlína jezdím už od roku 1999 (anebo jste pořádali i dříve Jakube?) a domů je to vždy stejné - spokojenost! Ani letos to nebylo jiné, jen bych možná mohl konečně odejít do těch vetošů, protože s nulovým tréninkem se to HE fakt nedá. Přesto jsem v neděli do cíle dojel a měl i všechny terčíky (jak říká Béďa), to však se o všech mých soupeřích říci nedá. Prý si vzali málo vody?! :o) Tratě jsou vždy pěkné a náročné, kvalitní organizace, příjemné zázemí a kultura. Letos bych navíc chtěl ještě vyzdvihnout školku, super věc bazén, děti byly nadšené.
Děkuji